Forum antwoorden aangemaakt

RE: Wanneer is stookwijn uitgegist?

Net weer ruim 250 gram opgelost in ongeveer 0,25 liter water en erbij gegooid. Dus dus 9,25 kilo suiker. De gist reageerde blij en het waterslot begon na 10 seconde weer te dansen maar zou het dood ga...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Nee, ik denkt dat trouwens zeker te weten maar het zal pas blijken als ik het stook. Net weer 250 gram erbij dus we zitten op 9 kg en het waterslot begon weer te racen, binnen enkele seconden. Morgen ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Ik ook, ga er vandaag weer 250 gram bijgooien, en morgen en zondag weer en dan heb ik er 9,5 kilo inzitten die ik maandag over een week ( of eerder) ga stoken.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Werking/opmaak van de site

Maak je geen zorgen Jan, Google weet dat je af en toe moet updaten, sterker doe je het niet zien ze een verouderde site. En inderdaad beveiligd heeft een streepje voor bij Google. Dus niet van wakker ...

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Problemen bij het distilleren en de oplossingen

Met andere woorden, turbo gisten werken en zeker als je ze de 2e keer stookt is de alcohol puur. Dan is prijs toch best een argument zoals Betweter eerder heeft aangegeven. Waar ik het overigens mee e...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Als je een 2e keer stook bent je die toch kwijt. Wat is dan het probleem? Of mis ik iets?

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Het enige wat niet klopt aan hun product is de tijd. De Alcotec 24 is pas na 36 uur uitgegist. Maar dat kan aan de temp (18/22) liggen. Misschien gaat 25 graden sneller maar regelmatig lees ik dat een...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Jan, Ik heb laatst gekeken op je site voor gist om appel, kers, druif en peer te stoken ( maar vrees dat alles, althans in mijn tuin, kapot is gevroren ) maar je hebt ook gist per kilo ( thans uitverk...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Ik heb maandag een emmer gemaakt met 8kg suiker Alcotec 48 maar daarmee haal ik de 5 liter net niet. Op de gok de gistemmer open gemaakt en er 750 gram suiker nagenoeg opgelost in een halve liter wat...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Eindelijk mijn eerste stookketel binnen !

Hahaha, ik was naar de Aldi gelopen en had 25 liter goedkope wijn gehaald. Nogmaals knap!

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Eindelijk mijn eerste stookketel binnen !

. Nu ga ik eerst zondag een weekje weg en moet nog wat spullen hebben voor mijn klimaatkast aanschaffen, maar daarna kan ik mijn eerste 25L wash gaan maken en dan eindelijk stoken. Gefeliciteerd en...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Recept voor de "echte" Limoncello

Beste Auke, heb je het over mijn foto? Ik maak hem van mijn I-pad en dan staat hij recht. Althans wanneer ik kijk op de iPad . Op mijn mac staat de foto consequent verkeerd. Nauwelijks de mooite waard...

In forum Likeuren

9 jaar geleden
RE: vers gestookte alcohol heeft een geur

Deze link hoorde er nog effe bij.

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: vers gestookte alcohol heeft een geur

Hoi Stokerke, daar was ik vroeger ook tevreden mee maar het kan veel meer. Betweter haalt 4,75 op 94 met 8 kg en ik iets meer. Ik denk dat de klimaatkast van Betweter op 25 graden minder goed werkt a...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Recept voor de "echte" Limoncello

Dit is het resultaat, in het potje zit het sap van 7,5 citroenen waarmee ik straks een beetje water vervang. Dit laat ik nog minstens tot zondag staan. Overigens was de alcohol 93% dat houdt in dat ik...

In forum Likeuren

9 jaar geleden
Pagina 261 / 277