Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Gisten onder ideale omstandigheden. Dat zegt genoeg, méér suiker en een lager percentage alcohol. Kijk even naar mij pot Limoncello want het wordt weer een beetje zurig. Logisch want je kan het niet hebben dat ik meer alcohol heb met ... |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten onder ideale omstandigheden. 5,15 of iets meer rond 92 % maar ik moet er wel eerlijk bij vertellen dat ik niet zo nauw kijk met de suiker een open pak suiker gooi ik er meestal bij. Dus het kan zo maar zijn dat er een kilo meer i... |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten onder ideale omstandigheden. Tjonge wat een werk maak jij ervan. Ik los gewoon de suiker op met heet water uit kraan en vul het aan met koud water en als de temperatuur rond de 30 graden is de gist erin, goed roeren en klaar. Wat... |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten onder ideale omstandigheden. Hahaha Betweter schreef Gistvat en jij... gietvat? En op mij komt hij niet dronken over hoor. Dat was de autocorrectie dat wil niet zeggen dat ik geen fouten maak, heb geen Schoevers gedaan. |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten onder ideale omstandigheden. Lummel, ik heb zelf op dit forum verteld dat ik voor de Alcotec 48 Euro 2,95 betaal en nog nooit andere gist heb gebruikt omdat ik met deze gist uitstekende resultaten boek . Never change a winning te... |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten onder ideale omstandigheden. @ Stookforum, Kijk, dat wil horen: "als je dan ook nog eens vergist met vloeibare kool heb je de hoogste kwaliteit die er mogelijk is." - Da's een uitdaging die ik aanga. Iedereen wil toch wel eens h... |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten onder ideale omstandigheden. Beste Betweter, Ik heb het allemaal geprobeerd, waterslot of geen waterslot, 25 graden of 20 graden. het blijft mierenneuken. Dat spul doet wat het moet doen en je kan het niet of nauwelijks verpesten... |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten onder ideale omstandigheden. Beste Betweter, - Je bent een kei maar denk dat je nu dronken ben want snap er geen barst van wat bedoel je met: " Bij het tussentijds openen van het gietvat krijg je de situatie zoals bij jou inzend... |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten onder ideale omstandigheden. Dat ga ik ook proberen het vat staat te gisten deze keer met 8kg suiker en ik laat hem minimaal 3 weken staan. Hoop ik, dat lukte dat tot nu toe niet want ik vind het experimenteren veel te geinig en ... |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten onder ideale omstandigheden. Voor mij dus koud water. Zouden mogelijke resten citroenzuur en sulfiet optimale omstandigheden zijn? |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten onder ideale omstandigheden. aanvulling, ik spoel gewoon de ton uit met koud water, gewoon uit de buitenkraan en een beetje poetsen met blote handen. Dan is het schoon. |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten onder ideale omstandigheden. Met Turbogist? Ik werk helemaal niet steriel en dat gaat ook en ook een douchekop gebruik ik niet en toch haal ik met de T500 iedere keer 5 liter uit 25 liter stookwijn. Turbogist vreet zich volgens m... |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten onder ideale omstandigheden. In de winter tegen de verwarming met een deken erover werkt goed bij mij. 18 tot 20 graden is al goed. De klimaatkast van Betweter met 25 graden geeft hem niet meer alcohol productie dan op deze manie... |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Dierbaar persoon ziek...hulp van stoker nodig! Misschien heeft iemand persoonlijk contact opgenomen en is er al hulp. Overigens niet door mij maar er zitten meer mensen op het forum die hiermee bezig zijn. |
In forum Vraag en aanbod |
9 jaar geleden |
|
RE: Dierbaar persoon ziek...hulp van stoker nodig! Buitenteelt is lastig in dit klimaat ik ken iemand die dat wel biologisch doet maar wel onder glas. Soms proberen mensen het in het bos maar dat lukt bijna niet. Als je de boswachter, teken en rippers... |
In forum Vraag en aanbod |
9 jaar geleden |