Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Regenwater - brouwwater – leidingwater (Overgenomen van: Jean-Pierre Bylard) Voor mijn limoncello heb ik 90% plus uit de t500 overgehaald tot 95% en de eerste liter voor wat anders gebruikt en de laatste liter ook. De alcohol doet mij denken aan Absolute wodka, daar krijg ik o... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Werking/opmaak van de site Inderdaad mooie lijst van onze Vlaamse vrienden maar het gaat alleen maar over whisky en dat is bovendien geen favoriete drank van me. Maar ik heb ook nooit duurder gedronken dan black label, meestal ... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Werking/opmaak van de site Mag ik ook nog een duit in het zakje doen? Er wordt veel jargon gebruikt op het forum bijv. Schroten, suikermash reflux, huwen ( ook pas gisteren geleerd) zou een verklarende woordenlijst niet handig ... |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Het klopt allemaal wel. Ik heb hem uitgezet op 4,5 liter want druppelde niet veel meer. Gemiddeld ruim 91% en nog 3,6 liter stookwijn over. Laten we even uitgaan dat 25 liter dus 4,50 liter leverde da... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Het apparaat is volgens mij wel gevoelig want ik heb een rekenfout gemaakt met de alcotec 48. Waarschijnlijk teveel water erbij gegooid want ik hield 4 liter stookwijn over toen ik de ketel vandaag to... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Snel, goedkoop en heerlijk appelwijn recept Ik werd net blij verrast door je pakje. Hartstikke bedankt voor je service met grote S. |
In forum Bieren en wijnen |
9 jaar geleden |
|
RE: Snel, goedkoop en heerlijk appelwijn recept Zeker in de Betuwe, zal mijn moeder zo eens bellen. |
9 jaar geleden |
|
RE: Snel, goedkoop en heerlijk appelwijn recept Haha, ja zo werkt het. Steeds meer en beter willen zit in de mens ingebakken. Ik heb een hoop geleerd en ga eens kijken waar ik 40 kilo overrijp fruit kan scoren. Anders wordt het wachten tot van de z... |
9 jaar geleden |
|
RE: Werking/opmaak van de site Ik ben het zeker met dumo eens. En mijn ervaring is dat je moet afblijven van hetgeen werkt. Op een ander forum waar ik wel eens kwam ging een grote update faliekant mis en halveerde de bezoekers omda... |
9 jaar geleden |
|
RE: Snel, goedkoop en heerlijk appelwijn recept Het systeem met stoom is eigenlijk geniaal en tegelijk heel veilig. OK wat zou jij doen in mijn geval, appelsap voor de eerste keer of een bulk werk op de hals halen om aan goede appels te komen - die... |
9 jaar geleden |
|
RE: Snel, goedkoop en heerlijk appelwijn recept Duidelijk, geen suiker toevoegen en zoete rijpe appels scoren. Sapcentrifuge kopen en dan heb je ongeveer een alcoholpercentage van 8 procent. Dat verstook je maar wel op een bepaalde snelheid heb ik ... |
9 jaar geleden |
|
RE: Snel, goedkoop en heerlijk appelwijn recept Bedankt ik ook dus hem aan het opknappen want hij heeft 10 jaar buiten gestaan. Die tip van de antivries had je al eerder geplaatst op het forum en heb dit serieus overwogen maar omdat deze ketel op g... |
9 jaar geleden |
|
RE: Snel, goedkoop en heerlijk appelwijn recept Wie kent deze ketel? Als het een Oostenrijkse ketel is zal Betweter het vast weten. En wat kan je hier het beste mee doen? Dan ga ik me daarin verdiepen voor mijn eerste stook om eu de vie te maken. |
9 jaar geleden |
|
RE: Snel, goedkoop en heerlijk appelwijn recept Wat je ziet aan de buitenkant is de temperatuurmeter van de bak met water waar de ketel inhangt. Deze bak is ongeveer 25 liter en ik vul de bak tot glazen buisje half vol is. Dan zie je ook nog recht... |
9 jaar geleden |
|
RE: Snel, goedkoop en heerlijk appelwijn recept Beste heren, Gisteren ben ik door Betweter enthousiast gemaakt om wat met appelsap te gaan doen en daar ging stookforum nog eens overheen om het met champagnegist te laten vergisten om eau de vie te ... |
9 jaar geleden |