Forum antwoorden aangemaakt

RE: Zelfbouw RVS reflux kolom RVS

Bedankt, dat is dus verklaring. Ik zocht het bij de gasfles mede doordat je (inderdaad) overal leest dat je de temperatuur vanzelf 100 graden wordt. Niet dus. Althans niet als je nauwkeurig wilt stoke...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden

Nu dus wel. Probeer het nog een keer te plaatsen. Betweter schreef " Na gelang de alcohol minder wordt, zal de temperatuur in je ketel oplopen naar 100 graden". Dat is niet mijn ervaring. Als ik stook...

9 jaar geleden

Even een test want mijn reacties worden niet geplaatst

9 jaar geleden
RE: Turbogist - Waterslot of niet?

Ik heb het geprobeerd met en zonder waterslot. Het werkt allebei, ik heb een waterslot geprobeerd omdat Betweter het zo deed maar zag geen verschil. Het is wel gezellig dat geborrel.

In forum Gist vragen

9 jaar geleden
RE: Marcereren 89%

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Wanneer je het recept van de site van limoncello maken gebruikt maar dan met een lager percentage kun je ook iets meer dan een liter alcohol gebruiken en dan de teveel aan milliliters in mindering bre...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Ik vond de vraag helemaal niet slecht geformuleerd omdat ik zelf ook overal lees dat je 96% alcohol moet gebruiken. Bijv. limoncello hier op de site. - Ik begreep de vraagsteller dus wel gelijk. En da...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Ik was vandaag aan het stoken en had de vaatwasser aangezet, zou dat ding de oplossing zijn? Aan de andere kant de vraag is zuiver theoretisch want een beetje spelen hoort erbij. Zal dit apparaat dus ...

9 jaar geleden

Weer wat geleerd? Dat ding kan dus ook op de t500 begrijp ik. Was misschien wel leuk geweest. Ik heb helaas gisteren een bestelling bij stookwinkel gedaan en deze is al verzonden dus daar is niets mee...

9 jaar geleden

Dag Dumo, Kan je me vertellen wat een parot is? Tussen de 50 en 60 graden haal je gewoon lekker 92%, geen gedoe en loopt lekker. Maar Betweter is wel een beetje flauw geweest met te beweren dat hij 9...

9 jaar geleden

Beste Betweter, Ik ben blij hoe je het doet want het is toch een beetje vals spelen t.o.v. van mij die het met water uit de kraan moet doen, wat veel instabieler is. De temperatuur kan zo maar van 5...

9 jaar geleden

Ok, mijnheer is ingenieur. Dat verklaart je 94%. Ik draai overigens dik boven de 92% maar dat laatste stukje - slechts 1,5 procent- is niet makkelijk te halen.

9 jaar geleden
RE: Gist proces duurt erg lang

Dag Rob, Ik heb deze 2 jaar geleden bij de wijkgaard gekocht. Was bij ons vandaan te fietsen en tegelijk een leuk ritje door de Betuwe. Stookwinkel verkoopt ook diverse gisten maar niet alcotec 24 en...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Ik heb ook wel eens naar lucht happend mijn gezicht in een ventilator geduwd. Zou je echt out kunnen gaan als je bijvoorbeeld 100 liter stookwijn in een afgesloten kamer laat gisten en je loopt erin? ...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Hoi Betweter, Bedankt voor je aanbod maar ik ben nog lang niet zover als jij en ik ben overigens ook niet zo'n purist. Een procent alcohol meer of minder maakt me niet uit. Maar daar heb je het weer ...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
Pagina 274 / 277