Forum antwoorden aangemaakt

RE: Gist proces duurt erg lang

Ja dat is ook een dingetje. Normaal zet ik de stookwijn tegen de verwarming en gooi er een deken overheen. De ruimte zelf koelt af tot 17,5 in de nacht. Omdat deze stookwijn niet begon te gisten heb i...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Ik ben vandaag even wezen kijken en ik zie warempel een paar bubbeltjes opstijgen maar lang niet genoeg dus heb een snee bruin brood bij gegooid. Als dat niet werkt kan ik er dan een zakje alcotec bij...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Dag Jan, Ik heb geen idee wat nu verschil tussen de "hoog" aangeschreven gisten en alcotec. Ik heb wel ruim 92% uit de t500 opnieuw gestookt. Ik heb het keteltje in een bak water gezet en het water ...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Sorry voor de late reactie ik heb de afgelopen 24 uur op bed gelegen met griep. Wat een ellende. Maar het ergste lijkt voorbij. Nee, de gist kwam niet bij jullie vandaan maar heb ik destijds gekocht t...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Toevallig heb ik van turbo 8kg ( normaal alcotec 48) stookwijn proberen te maken maar het gisten is na drie dagen niet eens begonnen. Het zakje was trouwens 1,5 jaar over de datum. Wat te doen? Gewoon...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Het blijft een raadsel. Ze zaten niet in een zakje dus ik had ze uitgepakt maar heb ik een ringetje gebruikt? Maar heb het idee dat ik beter als de vorige keer de temperatuur onder controle heb, maar ...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden

Mijn lieve vrouw gooit alles wat ze vindt in een bakje ( wat ik niet kan vinden) maar daar zaten ze in. Vreemd dat ik de vorige keer zonder lekkage heb gewerkt. Man je bent een held!

9 jaar geleden

Dag Jan, In mijn enthousiasme heb ik daar niet opgelet. Het zou zomaar kunnen. Dan zijn ze met opruimen natuurlijk verdwenen. Al ga ik even om knietjes onder het aanrecht. Kan je me blij maken met he...

9 jaar geleden

Beste heren, Ik wilde net gaat stoken en opeens lekt de koppeling op de waterkraan. Hoort er soms een rubbertje in te zitten ( want die zit er niet in). Dus de waterkraan lekt niet maar net onder de a...

9 jaar geleden
RE: Dinsdag 14 februari bestaat het forum 1 jaar 🙂 (Valentijsdag)

Tjonge Jan, een jaartje pas en kijk eens wat je hebt bereikt. Voor mij ben je een held met de T500 en dit forum. Knap gedaan. Gefeliciteerd.

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: startersvraag

Nooit bij stilgestaan dat een kolom niet enkel met rashingringen gevuld hoeft te zijn?Leeg, kruiden, gewoon tussen uit halen allemaal al opties en wellicht zullen er meer zijn - Dat heb ik nooit gesna...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: You tube filmpjes

Zozo, dat mag wat kosten. Wilde best een litertje kopen - als dat een high end product is zoals wordt beweerd- heb ik ook serieus geld voor willen voor betalen ( max € 100,- per liter) maar meer dan h...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Het grote van alles en nog wat topic

Maar gezien er met de T500 minder verloren gaat zal ik in de toekomst het zeker natuurlijk laten uitklaren en pas na 14-20dagen stoken. Men voorraad is eigenlijk al voldoende dus zou het met deze batc...

9 jaar geleden

Dank heren, Ik kleur ervan alleen doet het apparaat het allemaal zelf. Het is volgens mij moeilijker het geduld op te brengen om een goede stookwijn te maken. Ik denk dus ook dat ik de stookwijn lange...

9 jaar geleden

Oke, hier de cijfers en ik volg even het advies van John Doe om te filteren om de smaak opnieuw te beoordelen. Heb ik nu geen zin meer in. Ok, nogmaals de cijfers, 5,15 liter van 92,5% uit 9 kilo sui...

9 jaar geleden
Pagina 275 / 277