Forum antwoorden aangemaakt

RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat

IPA...... het aanbod bio hopsoorten is nog niet echt je dat 🙁 Maar wellicht komt daar snel verandering in.

In forum Stel je even voor...

7 jaar geleden

Weer een mooie brouwdag in het vooruitzicht dus 🙂 Ik ben ook weer druk aan het puzzelen om een nieuw recept in elkaar te zetten. De Dusseldorf Alt is inderdaad een heerlijk doordrink bier, ik heb la...

7 jaar geleden
RE: Berkenwijn brouwen

Zorg ervoor dat je snel gist ent zodat de wilde gisten geen kans krijgen tenzij je een wilde vergisting wilt. Zodra je vergistingsvat is afgesloten en de vergisting op gang is gekomen vormt er zich ee...

In forum Bieren en wijnen

7 jaar geleden

Bij een dubbel wordt meer mout gebruikt om een hoger alcoholpercentage te krijgen terwijl bij een tripel meer suiker wordt toegevoegd. Dubbels zijn moutiger en tripels droger en beter doordrinkbaar.

7 jaar geleden

Grappig, ik ken(de) het niet. Mooi dat het ook geen negatieve invloed heeft op de hergisting. Ben benieuwd naar jouw bevindingen.

7 jaar geleden

Wat is dat voor spul?

7 jaar geleden
RE: Prototype upgrade T500

Zal wel aan de prijs zijn Robbert. Ik begrijp ook dat ze al moeilijk leverbaar zijn en de vraag onder de brouwers is er ook al.

In forum Het Café (praathuis)

7 jaar geleden

Dat doe je niet gek Jan. Voldoende gist toevoegen om een snelle en goede vergisting te krijgen is erg belangrijk zie je wel. 1.011 is voor een Tripel al behoorlijk goed.

7 jaar geleden

Had jij suiker bij de rogge whisky gedaan? Bij jou gist alles wel ver door zeg.

7 jaar geleden
RE: Prototype upgrade T500

Ik snap nu waarom Stilspirits niets met het prototype van Robbert heeft gedaan. Wel vreemd dat ze niet gemeld hebben dat ze zoiets voor de Grainfather hebben ontwikkeld. Werkt dus ook bij een T500. ...

7 jaar geleden

Link in het mailtje he Jan 😉 Schuimstabiliteit wordt beter met de tijd. Vandaag nog een Smoked Porter Bio opengetrokken en ook die wordt steeds lekkerder.

7 jaar geleden
RE: Alcohol in het nieuws

Overigens foto,s door Lummel geplaatst? Onmiskenbaar hahaha

7 jaar geleden

Is dit jouw Christmas Ale? Die is wel erg licht dan. Hoe is de smaak? Ik had er gisteren nog een opengetrokken en hij wordt steeds lekkerder vind ik, smaken komen mooi kun balans. Witbier Bio is ond...

7 jaar geleden
RE: vergistingsvat reinigen

Ik maak meestal/altijd direct na de vergisting het vat schoon. Zodra ik weer iets te vergisten heb spray ik het nog even in met een oplossing van Starsan en gedestilleerd water en laat dat drogen en s...

In forum Stookforum

7 jaar geleden
RE: vergistingsvat reinigen

PBW is een zeer goed reinigingsmiddel maar helaas geen ontsmettingsmiddel. (OXI is ook geen ontsmettingsmiddel maar dit terzijde).

In forum Stookforum

7 jaar geleden
Pagina 100 / 343