Forum antwoorden aangemaakt

RE: vergistingsvat reinigen

Veel brouwwinkels hebben het standaard op voorraad. Ik heb het op de lijst van te bestellen producten staan maar dat kan nog even duren voordat ik het in mijn shop heb.

In forum Stookforum

7 jaar geleden
RE: vergistingsvat reinigen

Er is een verschil tussen reinigen en ontsmetten. Reinigen kun je met de hierboven voorgestelde middelen. Sulfiet is geen reinigingsmiddel maar een ontsmettingsmiddel. Eerst goed reinigen en ontsmette...

In forum Stookforum

7 jaar geleden
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat

Goeie tip Chris, bedankt!

In forum Stel je even voor...

7 jaar geleden

7 jaar geleden
RE: Nieuwe ketel aangekomen

Zolang je niet met een helm stookt is een vermogensregelaar niet nodig.

In forum Mijn installatie

7 jaar geleden

Correct! Houd je temperatuur in de gaten, loopt deze te hoog op dan moet je even met het naaldkraantje iets meer water geven zodat de temperatuur weer daalt. Is de temperatuur te laag dan stroomt er g...

7 jaar geleden

T500 als reflux op koelwater en vol vermogen. T500 met helm op vermogen. Stripping run op vol vermogen spirit run regelen met vermogen.

7 jaar geleden

Nieuw certificaat is tot 31-12-2020 geldig maar eens per kalenderjaar is er een inspectie en ik kan nog te maken krijgen met onaangekondigde inspecties. Maar ik heb mijn zaakjes goed op orde volgens d...

7 jaar geleden

Hij is wel mooi helder geworden en een mooie compacte schuimkraag. Ziet er zeer smakelijk uit 🙂 Zo een heb ik wel verdiend na een grondige Skal-inspectie vandaag. Maar ...... alles goedgekeurd 🙂

7 jaar geleden

Als een groter volume eenmaal op temperatuur is blijft dat ook langer zo. Nog even en dan gaat het de flesjes in 🙂

7 jaar geleden

Ik heb het zolderraam opengezet zodat het op zolder koeler is en nu haal ik 4,5ºC

7 jaar geleden

Plus dat je makkelijk weer zuurstof inbrengt als je de bol opnieuw bevestigt. Misschien eerst vullen met CO2? Voor de Dual halve maakt het niet zoveel uit als je meermalen kleine hoeveelheden aftapt z...

7 jaar geleden

Ik heb hem pas bijgevuld toen ik de andere slangen en koppelingen heb gemonteerd dus ik denk wel dat dat goed zit. Het is ook wel weer warmer aan het worden op zolder. De vorige brouwsels gingen allem...

7 jaar geleden

Ik wilde vrijdag gaan bottelen maar dan komt de inspectie langs dus wordt het zaterdag of zondag. Chiller heeft het wel moeilijk nu met koelen, ik kom niet onder de 5ºC terwijl het target 4ºC is. Het ...

7 jaar geleden

Daar is een mooi start SG! Als je uitkomt op laten we zeggen 1.012 dan heb je nog een alcoholpercentage van 7,3. Doe daar nog wat bij voor de hergisting en je hebt een mooie tripel. Je kunt ook nog ee...

7 jaar geleden
Pagina 101 / 343