Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Proficiat Chris, ik drink er straks ook een op jouw gezondheid π |
In forum Het CafΓ© (praathuis) |
7 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Dat is wel erg lang hoor. Ik tap altijd om de twee dagen zo'n 100 ml af. Na de hoofdvergisting om de 3 a 4 dagen. |
In forum Stel je even voor... |
7 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Dat gebeurt met sommige gisten. Met de MJ 76 Bavarian Lager heb ik het (nog) niet meegemaakt maar met de MJ42 New World Strong Ale wel. Beetje pompen dan komt het vanzelf wel en niet te lang wachten m... |
7 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Als je een voorraadje wilt opbouwen dan heb je inderdaad wel heel veel flesjes nodig. Wat dacht je van een tap? Ik ken nog een hele goede leverancier hahaha. |
7 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Vanochtend wat gist afgetapt en even laten bezinken. Net wat geproefd en dat beloofd wel wat π |
7 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Ik zou het start SG in de gaten houden, wellicht wat suiker toevoegen. Eind SG van 0.995 is ook wel heel erg laag. Verdunnen met meer sparge water zou ik ook niet doen want dan ga je ook aan smaak inb... |
7 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Hoi Jan, je bent flink bezig π De Christmas Ale heb je 3 weken op 4ΒΊC gehad, heb je bottelgist toegevoegd? Het gevaar kan zijn dat je nu te weinig gist hebt voor de hergisting. Zet de flesjes op e... |
7 jaar geleden |
|
RE: Correct schroten Kijk maar op mijn site bij recepten op maat, daar staan twee whiskey pakketten π |
In forum Mijn installatie |
7 jaar geleden |
|
RE: Correct schroten Ik gebruik hem ook voor whisky mash inderdaad. Whisky mash maak ik hetzelfde als bier maar dan zonder hopgiften dus met spoelen. |
7 jaar geleden |
|
RE: Correct schroten Je hebt ook pH papiertjes/teststrookjes. En om te controleren of er geen zetmeel meer aanwezig is, is er jodiumtinctuur. |
7 jaar geleden |
|
RE: Correct schroten BIAB is brew in a bag.... π Met de Grainfather zou ik op mijn eerder aangegeven dikte gaan zitten. Ik brouw zelf ook met de Grainfather en bij mij loopt het prima door en ik haal een hoog rendement. L... |
7 jaar geleden |
|
RE: Correct schroten Een en ander is ook afhankelijk van de soort(en) mout en afhankelijk van je filtersysteem. Voor de BIAB methode mag je doorgaans wat fijner schroten. |
7 jaar geleden |
|
RE: Correct schroten Wat vertegenwoordigen de waardes? Ik schroot op 1,1 a 1,2 mm. Het kafje moet heel blijven en het meellichaam moet breken. |
7 jaar geleden |
|
RE: gist en temperatuurschommelingen Hoe lang staat e.e.a. al te vergisten? En weet je hoeveel je SG al gezakt is? |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Ook op tijd schoonmaken Jan π |
7 jaar geleden |