Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Antwerps stoofvlees? Hulp van Belgische leden 🙂 Hahaha ja dan ben je in Antwerpen aan het goede adres. Als je gaat, veel plezier. |
In forum De kookhoek |
7 jaar geleden |
|
RE: Hobby bierbrouwen Het was zaterdag ideaal brouwweer 🙂 Ik was zaterdag in Mechelen bij brouwerij Anker en stokerij De Molenberg...... pffft heel de dag regen, goed dat we van tijd tot tijd wat hartverwarmertjes kregen. ... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
7 jaar geleden |
|
RE: Hobby bierbrouwen Hoi Dumo, goed te horen dat je pils hebt gebrouwen. De tijd om de eiwitten de kans te geven om neer te slaan doe ik eigenlijk niet meer en is ook niet echt noodzakelijk. Zodra de kooktijd is verstre... |
7 jaar geleden |
|
RE: Hallo .. Ik heb een vraag .. Maltose is een moutsuiker. Wanneer je mout maischt vormen de enzymen suikers en dat is dan maltose. |
In forum Stookforum |
7 jaar geleden |
|
RE: Klaren , Ontgeuren en smaak verbeteren - Vervuiling. Zo heb je nog eens eer van je werk! |
In forum Stooktips |
7 jaar geleden |
|
RE: Brooddeeg om af te dichten? Dan zit ik er helemaal naast hahaha en was het de eest die als oudste van België werd betitteld. Ook mooi..... |
In forum Mijn installatie |
7 jaar geleden |
|
RE: Brooddeeg om af te dichten? Jaar weet ik zo niet precies (zullen ze vast wel verteld hebben) maar zal ergens 17e 18e eeuw zijn. Werd gebruikt voor jenever te stoken. |
7 jaar geleden |
|
RE: Brooddeeg om af te dichten? Gisteren nog de oudste alambiek van België mogen bewonderen..... |
7 jaar geleden |
|
RE: Hopgift vroeg of laat? De alfazuren in de hop zijn verantwoordelijk voor de bitterheid. Door hop te koken treedt er isomerisatie op (niet bittere humulonen worden omgezet in isohumulonen) hoe langer je de hop kookt des te b... |
7 jaar geleden |
|
RE: Refractometer of hydrometer Ja zolang je maar niet boven de 80% ABV komt 😉 |
In forum Stookforum |
7 jaar geleden |
|
RE: Vlaams Rood Dit wordt een ontzettend interessant en leerzaam project. De tijd die je neemt voor inlezen/voorbereiden vind ik te prijzen en ik denk dat we hier veel kunnen leren. Ik ga dit volgen en hoop dat het e... |
7 jaar geleden |
|
RE: Refractometer of hydrometer Je hebt verschillende refractometers, voor het meten van SG, alcohol en zelfs voor zeewater. Per doel kun je een andere refractometer aanschaffen. Ook het bereik van de refractometer kan nog wat uitma... |
In forum Stookforum |
7 jaar geleden |
|
RE: App Ik gebruik deze. |
In forum Het Café (praathuis) |
7 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Dank je voor de beoordeling Dumo. Voor het vergisten.... tussen de 8º en 14ºC is prima, liefst met zo min mogelijk schommelingen in temperatuur. En beter richting 14ºC omdat je anders meer gist zou ... |
In forum Stel je even voor... |
7 jaar geleden |
|
RE: GF recept met late addition . Ik denk dat het te maken heeft met het aandeel glucose in de drops. Voor de Pure Yeast van Still Spirits wordt geadviseerd deze te gebruiken met 6 kilo suiker of 7 kilo glucose. |
In forum Grainfather |
7 jaar geleden |