Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: GF recept met late addition . De klontjes zijn gemaakt van suiker en glucose siroop van mais. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik 10 gram per liter ook wel aan de hoge kant vind. Tripels deed ik voorheen met 9 gram per liter omdat ... |
In forum Grainfather |
7 jaar geleden |
|
RE: GF recept met late addition . Hoi Jac, klopt wat je zegt maar..... ik heb een Mac en kan dus Brouwvisie niet gebruiken. Ik lager altijd op 4ºC en gebruik, vanwege het gemak, tegenwoordig (ruim een jaar) enkel nog carbonation drops... |
In forum Grainfather |
7 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Soms werkt de post wel goed mee 🙂 Ik merk dat de pakketjes naar België er vaak eerder zijn dan in Nederland. Succes met brouwen en vergisten (niet te koud he). PS. Ik had je nog een mailtje gestuu... |
In forum Stel je even voor... |
7 jaar geleden |
|
RE: Sap toevoegen tijdens vergisting Geen probleem hoor. Bij bierbrouwen wordt ook wel eens een latere suikergift toegepast. En wat Nimrax zegt; voorzichtig bijschenken om zo de CO2 deken niet teveel te verstoren. |
In forum Stookforum |
7 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Dat is een heel goed idee. Ook wat kauwen op mout geeft een goed inzicht in de smaken. |
In forum Het Café (praathuis) |
7 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Het geeft een rozijnensmaak aan bieren maar ook tonen van noten, pruim en karamel. Is een mooie moutsoort. Ik was benieuwd of je na distillatie die smaken nog terug kon vinden. Je bent altijd welkom ... |
7 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Haha dat was die met de Special B Bio erin. Ik moest wel even spieken hoor 🙂 Leuk om te horen, proef je er iets van rozijnen in? |
7 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Lang genoeg gewacht om te laten rijpen zonder te proeven....... Ik bewonder je zelfdiscipline 🙂 Welke drink je nu precies? |
7 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! De refluxkolom past op de dome 😉 |
In forum Mijn installatie |
7 jaar geleden |
|
RE: Klaren , Ontgeuren en smaak verbeteren - Vervuiling. Ik gebruik korianderzaad bij dranken en blad bij het eten. Je kunt ook korianderzaad (ketoembar) in gerechten gebruiken 🙂 De korianderhaters ervaren de zeepsmaak bij gebruik van het blad en niet van ... |
In forum Stooktips |
7 jaar geleden |
|
RE: Klaren , Ontgeuren en smaak verbeteren - Vervuiling. Er is een verschil in smaak tussen korianderblad en korianderzaad. |
In forum Stooktips |
7 jaar geleden |
|
RE: Manometer voor beugelfles Ik ben ook bang dat de (over)druk in de ballon gaat zitten en niet in het bier. |
In forum Stooktips |
7 jaar geleden |
|
RE: bubbelwijn Heel goed de bubbels uit de wijn roeren. Schade zullen de bubbels niet aanrichten maar e.e.a. zal anders enorm gaan schuimen. |
7 jaar geleden |
|
RE: Tequila Goeie vraag, het zou wel heeeel erg lekker moeten zijn. Toch maar even het filmpje bekeken Ik weet het niet, ik denk dat ik voor de borrel zonder teen zou gaan. |
In forum Recepten |
7 jaar geleden |
|
RE: Tequila
|
In forum Recepten |
7 jaar geleden |