Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Kan gewoon via de website, ik maak alles in orde en stuur het je toe voorzien van een handleiding. Zo simpel kan het zijn 🙂 |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Drie soorten.... Het recept/pakket wat ik heb samengesteld is een prachtig recept, het neigt naar een Urquell (ook volgens Jan). Ik heb momenteel geen ander recept en dat komt mede doordat ik niet zo... |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Kies bij: Hoeveel liter wil je brouwen het aantal liters en bij geschroot wel of niet. Met de plus en de min kun je het aantal pakketten invullen. Wil je calciumsulfaat? En als je op een simpele mani... |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Calciumsulfaat is een brouwzout dat gebruikt wordt om twee redenen. Je verlaagt je pH ermee en je eiwitten slaan beter neer. Calciumsulfaat is zuivere gips. In sommige gebieden waar ze pils brouwen (... |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Dit werkt gewoon goed maar je moet wel je pH controleren en bijsturen. Zakje Calciumsulfaat kost geen drol en ik verkoop ook pH controle stripjes. Kind doet de was. |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Zo en ik maar werken hahaha. Lummel, koop een osmose-apparaatje voor schoon water. Brouwzouten is allemaal niet zo moeilijk. Het punt is dat gist ook wat nodig heeft. Een van die dingen is een goede... |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Dat lijkt mij ook goed te werken. Of je pakt een pressure transfer kit uit het rek 🙂 Het ventieltje dat ik gebruik kan eigenlijk ook zonder waterslot want het werkt maar een kant op. Alleen mis je dan... |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat ......tja Urquell. Nou bof je want het pakket wat ik heb samengesteld is gebaseerd op een Boheems Pils. Wil je het helemaal hetzelfde dan gaat dat (zeker in het begin) moeilijk lukken. Het water in Pi... |
8 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Dat heb je zeker verdiend, proost Chris! |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Stoken kun je overal, zelfs buiten. Wat je nog nodig hebt is een vergistingsvat, iets om je SG en alcoholpercentages te meten, gist, te vergisten materiaal (suiker of fruit of mout of....). En een hel... |
8 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Ik weet niet wat je allemaal al wel of niet hebt maar heel Stookwinkel is een grote snoepwinkel vol met allerhande bruikbare spullen. |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Komt helemaal goed Lummel 🙂 |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Gewoon op de link in mijn vorige post klikken dan kun je het zo bestellen en zorg ik dat het jouw kant uitkomt. Is een Pils-pakket compleet op maat voor bv 25 liter met mout, hop, gist en handleiding. |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Lummel als je met de GF pils wilt maken dan kunnen het beste deze bestellen: Bij de vraag hoeveel liter wil je brouwen kies je 25 liter bv en bij geschroot.... ja of je schroot het zelf. Zo simpel ka... |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Oke, je hebt de koeler van de GF niet gebruikt begrijp ik. |
8 jaar geleden |