Forum antwoorden aangemaakt

RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat

William, heb jij toevallig met de hopspider uitgeprobeerd om, wanneer je de koeler desinfecteert, dit via de hopspider te laten lopen? Ik denk dat je dan ook wat trub "vangt" die dan niet meer op de b...

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden

Ik heb mezelf aangeleerd om tijdens het sparen even te kijken hoe ver ik ben. Wel lastig te doen hoor een volle moutkorf die nog uitlekt optillen en dan kijken. Gelukkig is er hier bijna altijd wel ie...

8 jaar geleden
RE: Hoe haal je eenvoudig sap uit de appel?

Het gist kun je er allemaal bij gooien, dan begint het lekker snel en is de vergisting sneller voorbij. De White labs is volgens mij een vloeibare gist.... kun je niet bewaren. Ook opengemaakt zakjes ...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Jan, ik heb ook wel een idee waarom jij lager bent uitgekomen met het begin SG. Heb jij al het opgegeven spargewater gebruikt? Je moet een beetje weten hoeveel water er verdampt met je installatie. Ik...

8 jaar geleden

Vandaag ook weer lekker bezig geweest 🙂 Weer een beetje hoger uitgekomen dan berekend. Berekend 1.060 en uitgekomen op SG 1.065. Zowel hydrometer als refractometer als Tilt dus zal wel kloppen.

8 jaar geleden
RE: Calvados

Stoer zo de alcohol met je mond opvangen 🙂 Ik hoop dat je de Lotto wint.

In forum Recepten

8 jaar geleden

Als ik de tomaten fermenter leeg heb denk ik dat ik daar ook weer iets in wil gaan brouwen. Ik denk aan een IPA, maar wellicht ga ik gewoon door met Pilsener. Oh jee weer een verslaafde 🙂

8 jaar geleden

Dat de pomp verstopt is geraakt heeft waarschijnlijk te maken met het ontbreken van een echte whirlpool. Uiteindelijk kom je wel van je trub af, zakt in de fermenter naar beneden en kun je samen met e...

8 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreffende de Grainfather mogen hier

Ben maar lekker stoned, staat je goed 🙂

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Moeilijker... uh nee hahaha. Het komt door mijn enthousiasme zullen we maar zeggen. Maar je hebt gelijk, ik lever er een goede handleiding bij.

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Wil je whisky maken Erik, dan is dat een versimpelde versie van bier. Je hoeft het niet te koken (mag wel). Je verwarmt met de Grainfather naar een bepaalde temperatuur, stort je geschrote mout en ho...

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Even voor Jan antwoorden: je kunt ermee op vermogen stoken (maar volgens mij heb jij ook een vermogensregelaar). Je kunt e.e.a. op de app bijhouden.... en je kunt er mee maischen wanneer je met mout a...

In forum Grainfather

8 jaar geleden

We komen er wel 🙂

In forum Grainfather

8 jaar geleden

How to switch your controller from Fahrenheit to Celsius NOTE: Grainfathers sold in the USA and Canada should come with a control box that displays in Fahrenheit. It may seem as though the temperatur...

In forum Grainfather

8 jaar geleden
RE: wat stoken jullie op dit moment ?

Shit die was ik bijna vergeten. Nou kom er maar in Nimrax

In forum Stookforum

8 jaar geleden
Pagina 122 / 343