Forum antwoorden aangemaakt

RE: Zelf gebrouwen bier tappen, Co2, kegs, etc

Ik heb nog nooit een keg gebruikt, altijd gebotteld maar volgens mij laat je daar geen hergisting in plaatsvinden. De CO2 uit de fles zorgt volgens mij inderdaad voor de carbonisatie.

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden
RE: Bier gisten

Goed bezig! Dat wordt niet te veel drinken tijdens de feestdagen 🙂

In forum Gist vragen

8 jaar geleden
RE: Alcohol in het nieuws

Black Friday

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: Bier gisten

Bulldog Crossmyloof Brew

In forum Gist vragen

8 jaar geleden
RE: Tomatenwijn

Dit is ook bij uitstek de periode om pilsners en lagers te maken. Lageren doe ik ook in de fermenter. Voor de hergisting heb ik een klimaatkast gemaakt. Oud koelkastje (krijgertje) en een STC1000.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden

Nou maak de borst maar nat, Pils gaat ook een lange tijd duren. En dan heb ik het niet enkel over de vergisting maar ook over het lageren en de hergisting op fles (gebeurt ook bij lagere temperaturen)...

8 jaar geleden

Wordt een prima wijntje met zo'n lekkere trage vergisting, geen "last" van smaak beinvloedende esters en foezels.

8 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Veel proef-plezier vanavond! Laat je de honing mee vergisten of voeg je die er als vervanger van de bottelsuiker aan toe?

8 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Dat hebben we toch maar mooi gepresteerd op deze black friday, proficiat en proost! (ik pak er gewoon nog een)

8 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Vandaag een lekkere eigengemaakte Amaretto omdat ik medewerker van de maand ben geworden 🙂

8 jaar geleden
RE: Vraag Whiskysmaak

Geschroot wordt vacuüm geleverd zodat de smaken optimaal bewaard blijven 😉

In forum Stookforum

8 jaar geleden

En mijn gistvat zit nu vol met pils in wording 🙂 Proost Christ en.... rustig blijven drinken.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Hahaha ja Chris, ik ben een rustige drinker. Maar ik raak niet in paniek hoor, ik heb hier nog een leuke voorraad (ongeveer 80 flessen) staan 🙂

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Ik heb er al twee ontwikkeld, kijk hier maar....

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat

Ik lager het in de fermenter omdat ik tussentijds steeds wil proeven en controleren hoe de ontwikkeling is maar als je de keg(s) kunt lageren op een temperatuur tussen 1º en 5º kun je het ook in een k...

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
Pagina 128 / 343