Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Vraag Whiskysmaak Hij smaakt prima Chris π |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Vraag Whiskysmaak Om met je gewetensvraag te beginnen, jazeker die krijg ik goed te pakken. Ik gebruik wel een Grainfather om te maischen en ik vergist temperatuur gecontroleerd. Het koken van mout met kafjes zou ik j... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Vraag Whiskysmaak Heb je echt gemaischt zoals maischen hoort? Dus bijvoorbeeld een uur op 65ΒΊ en daarna 10 minuten op bijvoorbeeld 78ΒΊ (temperaturen en tijden zijn willekeurig gekozen in dit voorbeeld). En heb je na he... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Vraag Whiskysmaak Graanalcohol zonder toevoegingen dat komt goed in de buurt van een whisky wanneer je daar houtsnippers aan toevoegt. Je kunt dan ook een essence gebruiken of de whisky distilleren kit aanschaffen, dan... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Vraag Whiskysmaak Nee want er zitten jeneverkruiden/smaken in die niet thuis horen in whisky. Jenever is doorgaans ook iets minder sterk dan whisky's. Ik ken de roggebrood whisky niet echt maar denk dat die meer te ve... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Bokbier. Zonde...ehh.... van de vloer hahaha. |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: Bokbier. Wat zonde zeg. Gelukkig zelf nog niet meegemaakt enkel dat ik eens de cct aan het vullen was en het kraantje open had laten staan. |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: Refractometer 0-80% Alcohol kapot ? Dat ATC heeft te maken met de vloeistof die je op het glaasje doet, deze hoef je niet eerst af te laten koelen tot 20ΒΊ. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Tilt hydrometer Is een prima apparaat, doet wat het moet doen en het heeft zelfs verbinding met je smartphone of iPad wanneer je hem in een cct of klimaatkast gebruikt. Via Google docs kun je alles bijhouden in een d... |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |
|
RE: Aanlengen en een beginnersvraag Dit is de reden dat ik altijd kraanwater gebruik en nooit water in een winkel koop: Dat is ook voor mij de reden. Goede kwaliteit en geen bijdrage aan de plastic soep π |
In forum Recepten |
8 jaar geleden |
|
RE: Aanlengen en een beginnersvraag Maar ga binnekort zeker beginnen met brouwen. π |
In forum Recepten |
8 jaar geleden |
|
RE: Aanlengen en een beginnersvraag Dan zit er zeker genoeg alcohol in om het te bewaren, er zijn meerdere likeurtjes die een minder percentage hebben en veel suiker. We horen je bevindingen wel π |
In forum Recepten |
8 jaar geleden |
|
RE: Aanlengen en een beginnersvraag Ik denk het niet, wat is je beoogde percentage? |
In forum Recepten |
8 jaar geleden |
|
RE: Aanlengen en een beginnersvraag Ik gebruik gewoon kraantjeswater om aan te lengen, de kwaliteit ervan is hier prima. Appelsap kan ook maar dat verandert de smaak en het karakter, er zit suiker in (eigen suiker of toegevoegd) |
In forum Recepten |
8 jaar geleden |
|
RE: Overflow en inlet passen niet Ik heb net nog even gekeken en bij mij valt het inlet-stukje zelfs een beetje te ruim over het pijpje. Dan moet jouw pijpje wel behoorlijk afwijken van die van mij. |
In forum Grainfather |
8 jaar geleden |