Forum antwoorden aangemaakt

RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Hoi Sjef, wat staat er vwb suikers op de labels van beide producten? Ik gok dat de suikers vergistbaar zijn. Maar betreft het suikers zoals sorbitol of iets gelijks dan zijn die niet vergistbaar. Stel...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: We zijn begonnen.

De ondergisters kunnen lang doorgaan hoor. Sterk schommelende temperaturen daar houdt gist niet zo van. Maar wat je met temperatuurschommelingen ook kunt krijgen is dat het waterslot de verkeerde kan...

8 jaar geleden
RE: Distilling conditioner tijdens vergisten?

Ik vermoed dat het niet helpt. Wanneer je tijdens het fermenteren van bier te veel CO2 zou laten ontsnappen dan heb je wellicht na het bottelen te weinig CO2. De conditioner blijft net als olie op het...

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Distilling conditioner tijdens vergisten?

Het breekt de oppervlaktespanning. Schuim is een verzameling bellen vloeistof met een gas erin. Wanneer de oppervlaktespanning wordt gebroken is schuimvorming niet meer mogelijk en de gassen kunnen da...

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Stookwinkel gesloten van maandag 12 tm 14 November i.v.m. Beursbezoek

Veel plezier Jan en maak hier een verslag(je) met foto's, kunnen wij er een beetje bij zijn 🙂

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Ga je alles van de gist afhalen en een paar dagen lageren Willam? Niet te snel denken dat de vergisting is gestopt, drie dagen hetzelfde SG dan kun je met een gerust hart bottelen anders kun je bommet...

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Welkom hier Serge! Ik ben benieuwd hoe je fijnstook is verlopen of ben je daar nog niet aan toegekomen? Straks laten rijpen volgens de bijgesloten handleiding en je hebt een heerlijk glas whiskey om d...

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat

Een mooier kerstcadeau kun je jezelf niet geven 😉 Alles is nu in handen bij onze vrienden van PostNl, morgen wordt het afgeleverd en kun je gaan brouwen. Volg de handleiding en bekijk het filmpje als ...

8 jaar geleden
RE: limonchello

Als het goed is heb je al voorloop weggegooid dus dat hoeft niet meer. Er zijn ook recepten voor limoncello die uitgaan van wodka van 40% dus 75% kan ook. Ga je uit van een recept waarin alcohol met e...

In forum Recepten

8 jaar geleden
RE: Fruitmolen gezocht

Je was een "o" vergeten in de vorige link 😉

In forum Vraag en aanbod

8 jaar geleden
RE: Fruitmolen gezocht

Volgens mij zijn ze net failliet gegaan Andre, de link werkt in ieder geval niet (meer)

In forum Vraag en aanbod

8 jaar geleden
RE: Klaren , Ontgeuren en smaak verbeteren - Vervuiling.

Of het brouwzout calciumsulfaat CaSO4.

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Wanneer je gaat hergisten op hogere temperatuur dan zal de gist alsnog wat esters gaan maken die je juist in een pils niet wilt hebben. Ook gebruik je wat minder bottelsuiker; zo'n 4 a 5 gram per lite...

8 jaar geleden

Je bent goed bezig geweest Jan! Mijn Pilsner staat te vergisten maar het gaat beduidend langzamer dan bij een bovengistend bier. Zodra ik ga bottelen kan ik al meer vertellen over hoe de Pilsner Bio g...

8 jaar geleden

.... en de temperatuur van het vat zou interessant zijn. dus een thermometer met voeler. .... Ik verwacht nog geen top bier, maar goed drinkbaar zal volgens mij zeker moeten lukken. Voor de temperat...

8 jaar geleden
Pagina 133 / 343