Forum antwoorden aangemaakt

RE: We zijn begonnen.

Ik vind het heel leuk en leerzaam om te volgen. Zeker de resultaten van de gisten vind ik verbazingwekkend.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Mislukte gisting?

Als je ongeduldig bent kun je Turbo-clear gebruiken anders klaart het vanzelf wel. Wat je wel moet doen is als het geklaard is en je hebt het van het gist afgehaald, goed de CO2 er uit roeren. Deze ka...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Over die rondzwevende deeltjes zou ik me niet te druk maken vwb de meting. Bierbrouwers meten hun wort ook en dat is doorgaans behoorlijk troebel bij de start van de meting. De vaste deeltjes zijn nie...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Zou de waarde sowieso niet veel hoger moeten liggen aangezien de gist aangeeft dat hij 20% zou moeten behalen? Welke waarde bedoel je, dat kan ik uit het voorgaande niet opmaken? Een alcoholmeter m...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Je meet waarschijnlijk met een alcoholmeter (dobber)? Daar kun je geen stookwijn mee meten. SG 1.000 wil zeggen dat er geen suikers meer inzitten dus dat kan kloppen. Heb je ook je start SG gemeten? Z...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Dit is inderdaad erg interessant. Koud vergisten levert hele "cleane" resultaten op. Bovengistende bieren zoals b.v. een tripel maken weer gebruik van de typische esters die gevormd worden, in pils wi...

8 jaar geleden
RE: Werking/opmaak van de site

Veiligheid voor alles Jan 😉 Ik denk ook dat het een kwestie van een paar dagen is en dan ziet Google Stookforum weer.

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden

Eindelijk wat 34/70 activiteit en dat met die lage temperaturen, ik sta er van te kijken.

8 jaar geleden
RE: Het grote BBQ Topic!

Ziet er weer geweldig uit Jack. Wat een feest maak jij er iedere keer weer van.

In forum De kookhoek

8 jaar geleden
RE: facebook

Hoi Erik, Ook ik ben er te vinden: De privé link doe ik niet veel mee.

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Houdbaarheid suikerwash

Van de gist afhalen betekent vaak ook dat je zuurstof toevoegt en dat kan weer andere smaakafwijkingen tot gevolg hebben. Zorg dan ook voor een vat met heel weinig kopruimte.

In forum Stooktips

8 jaar geleden

William, de ideale temperatuur voor de W 34/70 is 12ºC. Zou je hem vandaag dmv de zon niet tot een graad of 15 (of iets warmer) kunnen krijgen, dan moet hij wel wel aanslaan. Daarna mag hij wel weer z...

8 jaar geleden
RE: Zure drank na marcereren

Levens gevaarlijk volgens mij??? Niet opdrinken dan 😉

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Appels vergisten

geniet alvast van je vloeibare goud! Cheers man 😉 Dat is het zeker! Goed bezig geweest Jan en Lummel en mooi ge-edit door Nimrax. We lezen het vervolg wel 🙂

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: helm vulling

Je zult met een vulling van raschigeringen (of iets anders) wel iets hoger uitkomen denk ik maar verwacht er niet al te veel van.

In forum Stooktips

8 jaar geleden
Pagina 134 / 343