Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Zure drank na marcereren Meer suiker idd. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: helm vulling Dat is wel een kolom maar geen refluxkolom. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: helm vulling Helm vullen?? Zou ik niet doen. Raschigeringen daar kun je een kolom mee vullen. Wil je echt een hoger percentage dan zul je toch naar een reflux uit moeten kijken. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Gin basket met copper dome Suikerwash moet je niet met een copper dome distilleren. Met raschigringen krijg je niet echt een reflux, je koelt ook niet in die kolom. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Invert suiker vs normaal suiker Invertsuiker is wat makkelijker voor het gist maar voor turbo gist denk ik dat het niet veel uitmaakt. Zit geen smaakverschil in. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: We zijn begonnen. 3ºC Is wel behoorlijk koud, dat de S-189 dan nog doorgaat. Maar waarom de W-34/70 nog niet is begonnen is wel vreemd, de ideale vergistingstemperatuur is 12ºC. Hopelijk komt hij met wat meer warmte op... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: We zijn begonnen. Ahhh nu snap ik wat je gedaan hebt. Ben wel benieuwd naar wat er uit de 3 vaten gaat komen. |
8 jaar geleden |
|
RE: We zijn begonnen. Wat versta je onder wort William? Ik versta er bier in wording onder. |
8 jaar geleden |
|
RE: Alcohol in het nieuws POP-UP BAR IN DE FAAM Vanaf 1 november trekken wij officieel in de Faam. Dit is natuurlijk reden voor een feestje! Om het te vieren, draaien wij eenmalig een pop-up bar in de ruimte van het nieuwe pro... |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Appels vergisten Voer de spanning maar goed op Jan 😉 |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: We zijn begonnen. Het enige wat ik kan bedenken is dat wanneer je spoelt met water van laten we zeggen pH 7,8 je uiteindelijke pH hoger uitvalt dan wanneer je niet spoelt. Maar of dit hout snijdt.... geen idee. Verder ... |
8 jaar geleden |
|
RE: Wat is de naam hiervan? Bij jou ook al hahaha. |
8 jaar geleden |
|
RE: Wat is de naam hiervan? Maak me gek... .....huh...dat was toch al gebeurd?! 🙂 |
8 jaar geleden |
|
RE: We zijn begonnen. Ik heb net je berichten op FB gelezen. Spoelen de volgende keer, dat zorgt voor minder zuur 😉 En meer suikers. De wortkoeler van de Grainfather is zoals Jan al zei om snel te koelen en infecties tegen... |
8 jaar geleden |
|
RE: We zijn begonnen. William, heb je je mout niet gespoeld en geen SG meting gedaan? Mout neemt veel vocht op en tijdens het maischen verdampt er nog wat. Het spoelen is om de suikers uit de bostel of draf te spoelen. Hop... |
8 jaar geleden |