Forum antwoorden aangemaakt

RE: Alle vragen en antwoorden betreffende de Grainfather mogen hier

Ik laat altijd een dag de bostel helemaal uitlekken en trek dan een plastic zak over de korf. Omdraaien en alles komt er soepel uit. Je kunt het in de kliko gooien maar je kunt er ook een bostelbrood ...

In forum Grainfather

8 jaar geleden
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Hoi Mathijs, heb je de aansluitingen van de koppelingen goed nagekeken? Als de koppelingen niet goed bevestigd (lees aangedrukt) zijn dan sluiten deze af en kan er geen vloeistof stromen.

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker)

Jan had jij geen gist waar al amylase in zat gebruikt? De StillSpirits Distillers Whisky gist bevat namelijk amylase.

In forum Spirits

8 jaar geleden

Geen probleem graag gedaan, wanneer er iets niet duidelijk is gewoon vragen.

In forum Spirits

8 jaar geleden

Nee je moet alles wat geschroot is maischen. Na het maischen ga je spoelen terwijl je de bostel uit je wort hebt gehaald. Dat kan wanneer je alles in een kookzak hebt gedaan of wanneer je het middels ...

In forum Spirits

8 jaar geleden

De kafjes kun je het best niet mee vergisten. Je kunt voor het maischen de BIAB (bres in a bag) methode gebruiken wanneer je geen brouwketel met filter e.d. hebt. Je hebt daar wel een (speciale) kook...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Een blender maakt alles te fijn. Wanneer je gaat maischen doe je dat met minder water dan je wilt eindigen. Het spoelen is erg belangrijk omdat je dan al de suikers uit je mout spoelt. Die suikers wil...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Ja die heb ik, een schrootmolen 😉 (of je koopt het geschroot en vacuum verpakt)

In forum Spirits

8 jaar geleden

Smaak en geur zal zeker beter zijn dan wanneer je kristalsuiker gebruikt. Succes met het maischen en laat ons je bevindingen weten. Mocht je (specifieke) vragen hebben dan horen we het wel.

In forum Spirits

8 jaar geleden

De te verwachten opbrengst van Vienna is minder.

In forum Spirits

8 jaar geleden

Wanneer je met mout Wodka wilt maken kun je diverse moutsoorten met een hoog diastatisch vermogen gebruiken zoals pilsmout bijvoorbeeld. Wodka is heel neutraal dus mout met smaakjes daar heb je niets ...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Houd je SG goed in de gaten. En wat je zegt, je kunt altijd nog gist toevoegen wanneer het niet ver genoeg uitgist.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Ik klik ook, wanneer ik iets heb toegevoegd, standaard op die knop want anders zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik zou ook blij zijn wanneer deze knop omgekeerd zou werken (dus aanblikken wanne...

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

De gist die nu bezig is,is een natuurlijke gist en deze zal zich (onder gunstige omstandigheden) razend snel vermenigvuldigen. Je hoeft dus geen andere gist toe te voegen. Het toevoegen van gist doe j...

8 jaar geleden
RE: Hopzakjes

Ik zal eens kijken of ik ze ergens kan bestellen. Je kunt een hopspider overwegen. Ik heb zojuist een pakket wat ik wil gaan leveren gebrouwen als test en daar heb ik de hop gewoon los in het kokende ...

8 jaar geleden
Pagina 152 / 343