Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Cornelius vat Geen gekke gedacht Wiliam! Ik denk enkel dat wanneer je er bier of wijn in opslaat je ervoor moet zorgen dat je geen zuurstof in de keg hebt. Kopruimte afvullen met CO2 bv. Voor sterke drank is dat ge... |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |
|
RE: Whisky mash gisting traag De genoemde mout is een volmout en geen extract. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Vakantie Ja geweldig weer 🙂 |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: grainfather fermenter ervaring Citroenzuur kan ook, net als azijn; je moet de pH verlagen om van de schimmel af te komen. Dat Neopreen veel vocht opneemt kan ik beamen, bij mij wordt de mantel ook vochtig. Alleen bij mij op zolder ... |
In forum Grainfather |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Vergeet niet dat de prijs van ons glaasje bier al aardig dicht naar de Scandinavische prijzen toe aan het kruipen is. Je kunt ook altijd nog de petitie 0% BTW op Bio tekenen 😉 |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Als het aan het kabinet ligt wordt alcohol flink duurder en is het over en uit met de aanbiedingen van bier en wijn. Weer een reden om zelf (biologisch) te (gaan) brouwen! Illustratie: prijsopbouw van... |
8 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Het mooie is wel dat het gelezen wordt 😉 Welkom Paul! Ik brouw ook meer bier dan dat ik stook. |
8 jaar geleden |
|
RE: Whisky mash gisting traag Sluit het vat wel goed en lekt er niet ergens CO2? |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Vervanger abrikoospitten? Klopt helemaal Chris maar je hebt altijd van die rupsjes-nooit-genoeg 😉 |
In forum Recepten |
8 jaar geleden |
|
RE: Vervanger abrikoospitten? Abrikoospitten bevatten cyaan en dat kan in verbindingen weer blauwzuur vormen wat weer zeer giftig is. |
In forum Recepten |
8 jaar geleden |
|
RE: kan je met normaal houtskool ook je drank filteren In het leger gaan ze ervan uit dat het altijd oorlog is 😉 Als je vies water hebt en je hebt houtskool tot je beschikking en de granaatscherven en kogels vliegen je om de oren en je hebt dorst..... dan... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: kan je met normaal houtskool ook je drank filteren Ik denk inderdaad dat je niet ontsmetten bedoelt maar filtreren om van de (nare) bijsmaakjes af te komen. Antwoord is nee, je moet daarvoor actieve kool gebruiken. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: grainfather fermenter ervaring Het beste is om de oorzaak eerst weg te nemen en dat is vocht. Kijk eens hoe de luchtcirculatie in je kelder is, kan het vocht ook weg? Schimmel komt voor op plaatsen met een hoge pH en azijn heeft ee... |
In forum Grainfather |
8 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Rustig adem blijven halen 🙂 |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Ik heb 5 kilo glucose toegevoegd, is behoorlijk wat dat klopt. |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |