Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Reflux versus helm Leuk vergelijkend warenonderzoek Lummel 🙂 |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Refractometer de goede? Hoi Oscar, nee dat is niet de goede voor je destillaat. De refractometer die je hebt is voor het meten van het soortelijk gewicht. Wanneer je je whisky wort, bier of een stookwijn maakt bepaal je je ... |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka bevriest...help? We horen het wel 😉 Ben benieuwd. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka bevriest...help? Ik zou eerst die vriezer eens controleren 😉 En wat je zegt hoor het blijft lastig. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka bevriest...help? Op kamertemperatuur verdunnen zou ik doen. Ik gebruik nooit een formule maar bereken hoeveel ik ongeveer nodig heb en dan meet ik steeds tot ik er ben. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka bevriest...help? Wanneer je alcohol (of een vloeistof) warmer wordt zet het in de regel uit en zakt de dobber verder omlaag. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Hoi Jac, wanneer jij Skal gecertificeerde hop hebt kun je het zeker bij mij kwijt. Graag zelfs want biologische hop is moeilijk te verkrijgen. Om biologisch te mogen en kunnen werken moet je aan veel ... |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Help, mijn rum mash vergist niet Wanneer je een goede pH-meter op de juiste manier behandelt gaat hij heel lang mee. Ik heb het dan niet over pH-meters uit de aquariumzaak. Zorg ervoor dat je de elektrode altijd in een 10pH KCl oplos... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka bevriest...help? Ik heb hier 3 temperatuurmeters in huis die op dezelfde plaats 3 verschillende temperaturen aangeven. Ik heb twee koelkastthermometers die in dezelfde koelkast twee verschillende temperaturen aangeven... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka bevriest...help? Temperatuur van alcohol en water wat je gaat mengen kan het beste dezelfde temperatuur hebben. Je mag ervan uitgaan dat je wodka wel 40% of heel dicht daaromtrent is en dat de hydrometer ook zeer dich... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka bevriest...help? Dat wijkt met 17 graden wel af, of het behoorlijk afwijkt weet ik niet precies. Je moet je dobber maar eens in water van 20 graden hangen (of 21, weet niet precies waarop hij geijkt is). Dan zou hij p... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka bevriest...help? Heb je hem al eens met water van 20 graden getest? En ik ga er dan vanuit dat je de wodka ook op 20 graden hebt getest 😉 |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka bevriest...help? Waar heb je het alcoholpercentage mee gemeten? |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Beginnersvragen Een Speidel is kwalitatief wel wat degelijker dan een Grainfather denk ik. Een Grainfather heeft die extra mogelijkheid van het stoken. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Leuk stukje om te lezen bij een goed glas bier 🙂 |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |