Forum antwoorden aangemaakt

RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat

Hahaha daar heeft Lummel iets moois op bedacht, meerder vergistingen gelijktijdig laten lopen 😉

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat

Ik ben ook niet van de hardware, dat is Jan. Maar wanneer je een grote pan hebt en een iets kleinere voor het spoelwater, een filterplaat of met de BIAB- methode dan kun je al bier brouwen. Met een Gr...

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Het heeft ook met wilde gisten te maken Chris. Op fruit zit sowieso altijd wel wat wilde gist. Bij bier wil je juist die specifieke eigenschappen van de gebruikte gist zodat het bier ook wordt zoals j...

8 jaar geleden
RE: Beginnersvragen

Daar kan ik wel op inhaken. De T500 met dome gaat m.i. iets te hard, dan zou je er een vermogensregelaar bij moeten gebruiken. Ik gebruikte hem (de dome) vroeger op de T500 (zonder vermogensregelaar) ...

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Dat snap ik hoor (dat bereik je trouwens ook met een Grainfather wel). Ik gaf het enkel aan als mogelijke optie.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

En wat je zegt wel met een vermogensregelaar. Er staat nu een kolom hier op het forum te koop.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Hij heeft al een Speidel Braumeister Lummel dus daar kan hij al een mooie whisky mash mee maken.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Jeneverbes daar gebruik je in verhouding niet zo veel van.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Een losse T500 ketel met kolom en dome (en condenser) is goedkoper dan een Grainfather met toebehoren. Een Speidel ben je volgens mij zo kwijt hoor.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

De Grainfather heeft een 4-tal klemmen waarmee je het deksel kunt vastklemmen. Niet gebruiken bij het meegeleverde glazen deksel!! Je hebt dan een T500 deksel nodig voor de kolom of je gebruikt de hel...

In forum Stookforum

8 jaar geleden

De vraag moet niet zijn kan je dat maar wil je dat. Het kan wel.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Volgens mij is de maat van de Graifather anders dan de Speidel. Wellicht de Speidel verkopen en voor een Grainfather gaan? Wat Oengabunga zegt, dan kun je alle kanten op. Oliën zou ik sowieso niet in ...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Binnenkort gaat stookwinkel verhuizen ?

Nog even en je gaat 's avonds niet meer naar huis.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Ik kijk er ook al naar uit! (met step bedoelde ik de pompkar hahaha, die gebruikte wij vroeger als step)

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Zo'n mooie step verzacht de pijn toch wel!? 🙂

In forum Stookforum

8 jaar geleden
Pagina 157 / 343