Forum antwoorden aangemaakt

RE: T500

Je doet niet echt iets fout. De temperatuur van vergisten, is die echt 25 graden, loopt die niet erg op met deze temperaturen of heb je de mogelijkheid om gecontroleerd te vergisten? Welke gist van St...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Cognac

Ik zou er een wijngist of champagnegist voor gebruiken.

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Het grote BBQ Topic!

Niet normaal wil je met me trouwen? Achter aansluiten Lummel 🙂

In forum De kookhoek

8 jaar geleden
RE: Hefe Weizen bier gebrouwen

Project geslaagd dus 🙂 Succes met de Belgische Blonde!

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden
RE: Kersen stoken

Lummel ik weet niet of je nog ergens een oud matras hebt waar wat geld onder verstopt ligt. Marius is al jaren aan het zoeken naar een opvolger.

In forum Spirits

8 jaar geleden

De vogels was ik nog vergeten maar die heb ik nog niet gezien dit jaar. Zal wel komen doordat we veel buiten zijn. De opbrengst is ook maar erg klein met twee wijnstokken dus wijn maken zit er niet in...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Zo ben ik op dit moment ook aan het bieden op stukje grond in de Betuwe voor druiven aanplant. De druiven zijn lekker zoet dit jaar en daar zijn er meer achtergekomen....... Maar ze eten er niet eer...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Dat geloof ik best, wordt zeer goed gewaardeerd.

In forum Grainfather

8 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Hoi Marco, waarom doe je de Baumeister weg? Over jouw min punten van de Grainfather; handvatten zou inderdaad een toevoeging zijn met name op het deksel. Ik gebruik altijd brouwhandschoenen, dan kun j...

In forum Grainfather

8 jaar geleden
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat

Goeie tip Marco. (je moet wel eerst ingelogd zijn om ze te kunnen bekijken) Grappig dat ze toch allen wat verschillen maar Saaz hop is overal in ruime mate aanwezig.

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden

Dank je Chris ! En.... het is nooit te laat om met brouwen te starten 🙂

8 jaar geleden

Klopt Mick, ik had niet naar het eind EBU gekeken van het recept, is inderdaad wat weinig. 34 EBU geven ze zelf op. Wil je het helemaal goed doen dan moet je ook de waardes van het water van Urquell w...

8 jaar geleden

Precies Marco, dat is het recept. Eigenlijk een heel simpel recept; pilsmout, veel Saaz hop en de juiste gist.

8 jaar geleden

In flessen wordt niks vanwege het geklieder. Na je recente Kirsh avontuur ben je toch wel wat gewend 🙂

8 jaar geleden

Hoi Lummel, ja dat kan ik wel. Oechsle en SG is eigenlijk hetzelfde alleen bij Oechsle laten ze de 1.0 weg. Dus SG 1.030 is Oechsle 30. Brouwers gebruiken vaker SG dan Brix. Brix geeft het percentage ...

8 jaar geleden
Pagina 161 / 343