Forum antwoorden aangemaakt

RE: Whisky mash maken van mout met de koelbox methode

Ik heb je berekeningen niet nagerekend maar de redenering klopt. Weet je wat er mis is gegaan de laatste keer? Van bubblecaps weet ik (helaas) niets maar daar kan iemand anders wel antwoord op geven...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Vragen

Ethanol is C2H6O en dat is altijd hetzelfde. Het verschil in kwaliteit wordt veroorzaakt door andere vluchtige stoffen die al dan niet meegekomen zijn tijdens de stook.

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Whisky mash maken van mout met de koelbox methode

Hoi Rst, wanneer je gaat maischen wordt het zetmeel omgezet in suikers. Vergeet je te spoelen dan blijven er veel suikers in je bostel en dat is zonde. Een SG van 1.060 is aardig, wanneer je dat hoger...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: De eerste Stripping Run van Barrel 674

Wat is een biermeter, ik ken wel een meter bier 🙂 Begin en eind SG geeft je een goede indicatie van wat de opbrengst is en bij wijn en bier is dat iets belangrijker/interessanter om te weten. Maar als...

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: De eerste Stripping Run van Barrel 674

Afgelopen maandag ging ik mijn alcohol meter in de emmer en deze gaf 0% aan… Ook de biermeter gaf 0% aan… Terwijl er serieuze bubbels aan de gang waren Een alcoholmeter werkt niet in een stookwijn, de...

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Alcohol in het nieuws

Schitterend! 🙂

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Als jij de rest van de tekst schrijft Lummel dan zijn we binnen 🙂

In forum Spirits

8 jaar geleden

Ik krijg die tilt niet meer in de cloud. Ieder keer zit ik daar mee te kloten maar nu lukt het me echt niet meer.

In forum Spirits

8 jaar geleden

Jan hoeft niets na te sturen dit keer, beloofd. Hahaha

In forum Spirits

8 jaar geleden

Ik kan het niet meer volgen en ik doe echt mijn best hahaha.

In forum Spirits

8 jaar geleden

Dan blijven we toch bij jou slapen 😉 (of heb je daar slechte ervaringen mee hahaha)

In forum Spirits

8 jaar geleden

Niet als je de copper dome en condenser gebruikt, je hebt dan een soort van pot still.

In forum Spirits

8 jaar geleden

Ik neem aan dat je met de tweede run niet de tweede stookrum bedoelt maar de tweede vergistingsronde. Daar weet Lummel alles van, die zal het wel uitleggen.

In forum Spirits

8 jaar geleden

Dat is een verschil in referentiekader hahaha. De gist zit erbij en hij ging behoorlijk snel van start. De fermenter heb ik op 18 graden ingesteld (moest tussen de 15 en 20). Lekker uit laten gisten...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Jij hebt ook Champagnegist gebruikt toch Jan? Hij is erg royaal geweest met sap tappen want de fermenter zit behoorlijk vol vind ik.

In forum Spirits

8 jaar geleden
Pagina 167 / 343