Forum antwoorden aangemaakt

RE: kan ik eerder gebruikte houtsnippers hergebruiken?

Bast is de schors. In de oven op 150 graden en de tijd is afhankelijk van de mate van toasting die je wilt bereiken. (zie mijn posting van 27 mei)

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Grainfather assembleren voor Dummies

Klopt, eerst het water de gewenste temperatuur laten bereiken en dan pas mout toevoegen. Ik denk toch dat er iets niet goed is met je Grainfather. Zelf heb ik nog nooit gehad dat er iets is aangebran...

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Aanslag is makkelijk te reinigen. Een tijdje met azijn laten weken dan met een afwasborstel of sponsje is het zo weg. Aanbranden is meestal suiker. Ik heb zelf een walsenmolen, de andere molen ken ik ...

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Geen idee maar het klinkt niet goed. Bedoel je met de reset het knopje aan de onderzijde van de Grainfather? En wat bedoel je precies met het klikken van de connect box? Staat je schakeleer op "Normal...

In forum Grainfather

8 jaar geleden
RE: vergisting

Heb je niet ergens een lek in je vat zodat de CO2 ergens anders langs wegvloeit? Of zie ook weinig activiteit in de vloeistof/wort? Heb je SG metingen gedaan?

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Wat wordt mijn alcohol percentage?

Dat is inderdaad theoretisch maar wel een goede richting. Ik ben even van pilsmout uitgegaan en kom dan op een te bereiken SG van 1.056 en een final SG van 1.014 wat dan een alcoholpercentage van 5,5%...

8 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Even voor Jack antwoorden. Ja Casper je zet de afsluiter open en doet de wort erin. Zo kan vanaf het begin de gist in het opvangreservoir zakken.

In forum Grainfather

8 jaar geleden
RE: Wat wordt mijn alcohol percentage?

Dat is afhankelijk van vele factoren. Neem je een mout met een hoof of laag diastatisch vermogen, hoe maisch je en hoe spoel je?

8 jaar geleden
RE: Ozon test

Er zijn ook RVS beluchting"steentjes".

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Verstandig 😉

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Ik weet niet precies welke gist ze in dat pakket gestopt hebben maar doorgaans zit er een klein zakje Brewferm biergist bij. En vaak is het ook allemaal dezelfde gist zodat veel bieren van zo'n pakket...

8 jaar geleden

Zorg dat je ozon niet inademt, dat is ongezond.

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Ik heb de concurent vanmorgen gemaild over mijn pinksterbestelling, geen antwoord maar prompt een verzendbevestiging. Waar ligt dat dan aan???? Ze hebben daar een reactieve klantenservice zonder enig...

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden
RE: pittige tonijntosti

Ik had de tonijnsalade net gemaakt en die is inmiddels op..... tosti lukte niet meer.

In forum De kookhoek

8 jaar geleden

Heb je de gist gebruikt die bij het pakket zat en is dat 1 zakje?

8 jaar geleden
Pagina 191 / 343