Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Kan ik een vergistingsvat gebruiken van 30 Liter voor 12 liter wort Chris, ik had nog niets gedronken vanavond! Nu maar snel inhalen 🙂 |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: Kan ik een vergistingsvat gebruiken van 30 Liter voor 12 liter wort Je moet wat he als de zon zo vroeg ondergaat 🙂 |
8 jaar geleden |
|
RE: Kan ik een vergistingsvat gebruiken van 30 Liter voor 12 liter wort Eigenlijk is graden Plato net zo eenvoudig als je e.e.a invult. Lig je onder de zonnebank Casper 🙂 |
8 jaar geleden |
|
RE: Kan ik een vergistingsvat gebruiken van 30 Liter voor 12 liter wort Hierbij de link naar de calculator. |
8 jaar geleden |
|
RE: Kan ik een vergistingsvat gebruiken van 30 Liter voor 12 liter wort Omdat de link niet werkte heb ik zelf de verkeerde hydrometer opgezocht dus de verkeerde schaal. Deze afbeelding is van de link die je hebt bijgevoegd. Dit is de Plato schaal. Zelf werk ik niet met Pl... |
8 jaar geleden |
|
RE: Voor het eerst Whisky stoken Kamertemperatuur is prima. Maar wellicht zijn er anderen die zweren bij een andere temperatuur. |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Kan ik een vergistingsvat gebruiken van 30 Liter voor 12 liter wort Bovenaan staat 1.000 dus de 10 daaronder is 1.010 enz. Vervolgens staat bijna onderaan 1.100, de 10 daaronder is 1.110 enz. De benaming van deze hydrometer is een beetje een vreemde benaming. |
8 jaar geleden |
|
RE: Voor het eerst Whisky stoken Stoken tot de alcohol die je opvangt rond de 20% is (dus niet je totale opvang meten maar wat er op het eind uit komt). Glas is beter om te laten rijpen met snippers. Succes Pepo |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Kan ik een vergistingsvat gebruiken van 30 Liter voor 12 liter wort Brewferm heeft leuke pakketjes. De gist die ze er standaard bij stoppen vind ik wat minder. Zorg dat de kriek lukt, dan staat niets je meer in de weg om te brouwen en te stoken 😉 De densimeter van Bre... |
8 jaar geleden |
|
RE: Kan ik een vergistingsvat gebruiken van 30 Liter voor 12 liter wort Graag gedaan en succes met het maken van je bier. Wat wordt het voor bier? |
8 jaar geleden |
|
RE: Kan ik een vergistingsvat gebruiken van 30 Liter voor 12 liter wort Ja hoor dat kan. Tijdens het vergisten wordt er koolzuurgas gevormd en dus druk opgebouwd. De overdruk ontsnapt door het waterslot. Omdat koolzuurgas zwaarder is dan lucht blijft het als een bescherme... |
8 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! ja ook ik ga mij storten op het bierbrouwen 😉 . Dat is een wijs besluit 😉 |
In forum Grainfather |
8 jaar geleden |
|
RE: Lichte whisky dat naar jodium smaakt... Weet je dan ook welke mout het beste dichtbij komt? En vaak is het een heel licht gekleurde whiskey. Afhankelijk van de mate van rook kun je eens zoeken naar chateau whisky mout. De mate van rook i... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: kan ik eerder gebruikte houtsnippers hergebruiken? Maak jij er dan een whiskysaus bij? |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: kan ik eerder gebruikte houtsnippers hergebruiken? Barbecuen bij Jack ....... is op een houtje bijten 😉 |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |