Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: kan ik eerder gebruikte houtsnippers hergebruiken? Zie houtsnippers (ter grootte van het commercieel aangebodene) als een theezakje. Kun je van een gebruikt theezakje nog thee zetten? Als je van hele slappe thee houdt wel. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Koperen boil enhancers Boil enhancers zijn niets anders dan kooksteentjes en zorgen ervoor dat je een gelijkmatigere kook bereikt. Tevens treedt kookvertraging op. Ze kunnen van verschillende materialen zijn. Wat het effect... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Ik zou doorgaan met cuts maken en vanaf een procent of 30-35 met de reflux er alles uit stoken en dat niet meer bij de whisky doen maar een andere bestemming geven. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Vandaag staat er een Troubadour Blond op het programma. |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Ik ben het met Chris eens, whisky heeft hout nodig. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: eerste stookervaring met de T500........ geweldig Toch nog wat vraagjes van een groentje: kan het zijn dat je gestookte alcohol toch een lichte kleur heeft, niet noemenswaardig maar ik zie er toch een hele heeele lichte thee kleur in een soort van o... |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Nee die zit er niet Jan. |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter En nu ik nog wat beter naar je foto kijk lijkt het erop dat de kant waar je de schroef aandraait, scheef staat. Bij mij staan beide zijden recht tegenover elkaar. |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Dat ziet er toch wel anders uit dan bij. Ik snap nu dat je vermoedt dat de tri clamp te groot is want het lijkt er op dat je gelijk hebt. Ter illustratie hier twee foto's (een met en een zonder flits)... |
8 jaar geleden |
|
RE: Moet halverwege stoppen met stoken +1 |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Ik denk het wel Jan. In het zakje extra siliconen ringen zit er geen en bij het afdekplaatje ook niet omdat hij nu in gebruik is. Jac had het erover dat hij ook al met de blindplaat lekte dus ik vrees... |
8 jaar geleden |
|
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018 Dat gaat lekker daar. Ik zou er ook om lachen 😉 |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Hoy, Normaal gezien ijzer op ijzer, RVS op RVS, ik denk zelfs kunststoffen als het niet geplakt is, zit er altijd iets ( dichting , oring enz..) tussen anders dicht het niet af. grts. Klopt, er hoort... |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Ik denk dat de siliconen pakking waar Jac het over heeft, de pakking is die er voor zorgt dat de gist-aflaat goed afgesloten wordt. Lummel, ik zie een mooie uitdaging voor je.... het schrijven van e... |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Jac, waar is de siliconen pakkingring die in de buitenste uitsparing hoort? |
8 jaar geleden |