Forum antwoorden aangemaakt

RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Ik laat de boel 10 dagen op 20 graden vergisten en dan zou dit pakket klaar zijn. Maar om de gist rapper te laten uitzakken koel ik het bier voor een paar dagen op 4 graden zodat het straks met het bo...

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Lijkt me een mooi product Jan. Zit hier ook al gist bij (denk het wel)? Kijk uit naar je test. Edit: zie het al staan dat er gist bij zit 🙂

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden

Als er nog bubbels te zien zijn dan is de gisting nog niet afgelopen. Nog even wachten dus.

8 jaar geleden
RE: Tilt hydrometer

Ik had ook een nieuwe batterij (Duracel) erin gezet en daar heb ik slechts 1 keer een vergisting mee kunnen volgen en toen was hij leeg. De batterij die er vanaf de levering in zat en de hele reis van...

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Is prima te doen Dumo, ik heb ook een tijdje het pompje middels een koelbox gevuld met koud water gekoeld. Heb wel steeds koelelementen vervangen zodat het water lekker koud bleef. Dus die melktank mo...

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Zojuist zag ik druppels onder de aansluitingen van de fermenter...... nee geen lekkage 🙂 Het bier heeft nu 10 dagen staan gisten en vanmiddag heb ik de temperatuur teruggeschroefd naar 4 graden zodat ...

8 jaar geleden

Die schroefdeksels met een rubber randje zullen wel goed afsluiten. Met veel druk van binnen uit kan het rubber randje opgelicht worden en het deksel bol gaan staan. En dan sluit het niet goed meer a...

8 jaar geleden

Haha ja maar ik verwacht dat je met een tweede geen extra problemen hebt. Zeker niet met alle tips en uitgebreide verslaglegging onzerzijds 😉 Ik kijk uit naar Marco's verslag.

8 jaar geleden

Dat zijn mooie knopen om door te hakken!

8 jaar geleden

8 Gram per liter is een mooie hoeveelheid. Ik geloof dat Jan 4 gram per 33 cl heeft gebruikt (= 12 gram/liter). Over de potten maak ik me geen zorgen maar kunnen de schroefdeksels de druk wel aan?

8 jaar geleden
RE: Recept voor de "echte" Limoncello

Komt het vervelende smaakje niet van de alcohol? Wit van de schil maakt je limoncello bitter. Of er teveel wit is meegekomen kan ik van hier niet beoordelen evenals het aantal citroenen (hoeveel waren...

In forum Likeuren

8 jaar geleden

Je kunt je fles nadat het SG constant blijft ook nog een paar dagen in de koelkast zetten, dan zakt de gist naar beneden en wordt je cider mooi helder. Er blijft nog voldoende gist over voor de hergis...

8 jaar geleden

Wanneer je SG twee dagen op rij hetzelfde aangeeft is het veilig om te gaan bottelen. Iets langer wachten is veiliger 😉

8 jaar geleden

Heb je het pompje goed aangesloten Marco? Er zitten een aantal in- en uitgangen op. Wat ook belangrijk is is dat het pompje helemaal ondergedompeld is wanneer je hem inschakelt. Schakel je hem eerst i...

8 jaar geleden
RE: Port van Morellenwijn 2017

Leuk projectje dit, ben benieuwd hoe hij er straks uit gaat komen. Je geeft jezelf toch ook wel eens van tijd tot tijd een engelendeeltje?

8 jaar geleden
Pagina 199 / 343