Forum antwoorden aangemaakt

RE: Hobby bierbrouwen

Ik heb de mouten zoals jij ze hebt opgegeven ingevoerd in Beersmith. Dus jouw formule. Het kan iets schelen want niet alle mouten staan exact zo in het programma en ik weet ook niet of je een licht of...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Port van Morellenwijn 2017

Zit hij vol Jan? Leuk label erbij 🙂

8 jaar geleden

De blonde zou op om en nabij 25.7EBC kunnen uitkomen.

8 jaar geleden
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Nee daar stond enkel Beer Yeast op. Een zilverkleurig zakje met zwarte tekst en volgens mij niet eens een houdbaarheidsdatum. Zal wel een uit de de Mangrove Jack's lijn zijn. Ik dacht eerst nog, zo'n ...

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden

Je zou het bijna vergeten maar we waren aan het brouwen in de conical fermenter. We zijn 6 dagen onderweg en de fermentatie is nagenoeg stilgevallen. SG is met 38 punten gedaald dus 38 x 0,13125 = 4,9...

8 jaar geleden

Dat wordt een uitdaging Jan (dat met rust laten he) 🙂

8 jaar geleden

Eigenlijk 44,9 EBC dus nog een tikje donkerder. Ik was vergeten van sommige mouten de EBC goed te zetten.

8 jaar geleden

Dan is het niet gek dat het niet echt blond is. Ik heb hem net even in Beersmith ingevoerd en hij geeft aan dat je een EBC van 42,8 mag verwachten. Zoiets als het plaatje (screenshot van Beersmith) du...

8 jaar geleden

Dat is een mooi vergelijkend onderzoek, ik ben benieuwd of je er (veel) verschil in gaat proeven. De Cara 120 geeft al redelijk veel kleur maar omdat ik niet weet hoeveel procent het van de moutstort ...

8 jaar geleden

Is dit een 10 liter vat Jan? Oh nee, 15 liter zag ik net 🙂

8 jaar geleden

Ik denk dat wanneer ik je had laten hannesen met die dual valve de hele zooi nu naar het oud ijzer kon 🙂

8 jaar geleden
RE: 1e whisky

Leuk verslag Mick.

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Hahaha ja ik heb me daar een partij mee liggen kloten en niet een keer. Was dat niet iets met ezels, stenen en stoten?

8 jaar geleden

Hoi Dumo, Pilsmout wordt op 80-85 graden afgeëest en Pale-ale mout op 90-95 graden. Pale-ale mout wordt ook wat langer geëest. De kleur van Pilsmout is doorgaans rond de 3-5 EBC en Pale-ale mout 6-1...

8 jaar geleden

Hoi Dumo, je Cara mouten zorgen voor extra kleur. Pilsmout en Pale Ale mout schelen niet veel in kleur. Je zou naar een lichtere Cara mout kunnen gaan bijvoorbeeld 10-20 EBC. Munich zou je ook kunne...

8 jaar geleden
Pagina 200 / 343