Forum antwoorden aangemaakt

RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018

Gewoon even aan Kwaku vragen ....

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: youtube channels voor info

zijn er volgens jullie nog youtube channels die onmisbaar zijn qua info.en met bijzondere recepten? Inderdaad mooie informatieve filmpjes. Om op bovenstaande vraag een antwoord te geven, het kanaal...

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Mooi resultaat Lummel!

In forum Spirits

8 jaar geleden

Waarom 45 minuten op 73 graden, je gaat toch whisky maken ? Gewoon 60 minuten op 65 graden, daarna laten uitlekken en dan spargen.... Wat je zou kunnen overwegen is even door verwarmen naar 78 grad...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Je moet altijd starten met voldoende actieve gist. Daarna ga je het wort beluchten zodat de gist zich gaat vermeerderen. Dus waarom starten met weinig gist? Start je met te weinig of te inactieve gist...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Lummel, je hebt toch een refractometer met ATC? Dan kun je gewoon met het pipetje een monster trekken en op het glaasje van je refractometer doen. Die druppel koelt ook razend snel af.

In forum Spirits

8 jaar geleden

Helemaal mee eens Dirk.

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Hele goede keuze Marco! Nog een paar nachtjes slapen 😉

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Ik kwam regelmatig in het Limburgse maar nu ik geen werk meer heb zal het wel even duren voordat ik er weer ben. Verhuizen....hmmm.... word al moe als ik er aan denk 😉

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Staat niet alleen gaaf, ik denk dat wat je erin stop langzaam verouderd en dat heb je niet met houtsnippers. Dan moet je daarvoor weer kunstgrepen uitvoeren.

In forum Spirits

8 jaar geleden

De zomer is al haast voorbij. Wij hebben geen koolzuurcentrale, die zit enkel in Sittard 🙁

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Ik had het ook met de Barrel 674, daar was ook zo'n flink deel van naar de engelen. Mijn idee is wel dat de whisky die er nu in zit minder verdampt. Wellicht omdat er al behoorlijk wat in het hout get...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Omdat je niet altijd je eigen bier wilt drinken nu eens een ALTernative. Het is een German Smoked Alt. Bij het openen komt de rooklucht je al tegemoet. Je proeft eerst rook, vervolgens wat karamel en ...

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden

Bedankt voor de tip Jack!

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Ik vond hem hetzelfde smaken als mijn whisky voordat hij in het vat gaat. Die witte hond was te drinken maar ik ben zelf meer gecharmeerd van hun echte whisky's. En wat je zegt Jan, met snippers gaat...

In forum Spirits

8 jaar geleden
Pagina 201 / 343