Forum antwoorden aangemaakt

RE: Nieuwe speeltjes!

Ik heb al een tijdje de Grainfather-Conical-Fermenter-Pressure-Transfer liggen. Ik moet daar nog een CO2 fles en een drukverdeler bij hebben. Heeft iemand een idee waar ik die het beste kan halen?

In forum Grainfather

8 jaar geleden
RE: Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018

Weer een mooi project! Hij kan zelfs op smaak komen zonder houtsnippers, dan noem je hem gewoon witte hond πŸ˜‰ (doen ze in Zweden ook)

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Even een update. De Blonde Lager staat nu ruim twee dagen te gisten. Lekker rustig in hetzelfde tempo. SG is al 30 punten gezakt (30 x 0,13125 = 3,9375%). Opgave op de verpakking is 4% maar de 300 gra...

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden
RE: Smaak verbeteren na het stoken

+1

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Frambozen Schnapps van diepvries frambozen

Reserveer voor mij maar wat champagnegist voor de Kirsch dan πŸ™‚ Dat zijn mooie temperaturen voor het vergisten. Ik had eens een whiskymash waarbij de temperatuur opliep tot 34 graden. Gelukkig bijven...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Ik schud ze zo uit de mouw!

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Frambozen Schnapps van diepvries frambozen

Dat is een mooie langzame vergisting. Ik moet ook eens die champagnegist gebruiken, is dat iets voor de Kirsch? Bij welke temperatuur staat het te gisten?

In forum Spirits

8 jaar geleden

Afkoelen in de fermenter? πŸ™‚

8 jaar geleden
RE: mijn eerste zelfbouwketel

Zeker mooi gedaan, ik doe het je niet na.

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden

Hahaha ALS er wat overblijft Lummel. Chris dat jij geduld hebt dat weet ik maar de beginnende stokers en brouwers willen alles (vaak) veel te snel. Met een paar plofflesjes leren ze trouwens ook wel...

8 jaar geleden

Pils-hop dat is natuurlijk Saaz! (maar Hallentaur, Challenger en Northern Brewer en.... kunnen natuurlijk ook) Wanneer je geen ploffende flessen wil moet je niet te snel willen werken. De appelcider...

8 jaar geleden

Nog een klein nadeel van plastic dan...... πŸ˜‰ Spa blauw in het groen. Behoeft verder geen discussie, eenieder doet wat hem of haar goeddunkt. Leven en (vooral) laten leven.

8 jaar geleden

Die dual valve is een mooi ding maar het is een gekloot om hem erop te zetten tussen die poten. Wanneer je het langs onder zou doen denk ik dat er veel gevloekt gaat worden in huize Lummel πŸ˜‰

8 jaar geleden

Je bent mild vandaag Lummel πŸ™‚ Mijn gebruiksaanwijzing is hetzelfde. De koeling inlaat sluit je aan op de onderste aansluiting en die zit bij mij rechts en de warmte uitlaat sluit je aan op de bovens...

8 jaar geleden

We volgen je op de voet πŸ˜‰ Waarom doe je het deksel niet op de fermenter? Kan er ook niets ongewenst in komen. Bij jou zitten de aansluitingen warm en koud precies andersom dan bij mij, vandaar dat i...

8 jaar geleden
Pagina 202 / 343