Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Port van Morellenwijn 2017 Ik moet dat ook eens gaan maken (als ik wat meer tijd heb). Vroeger ook kaas gemaakt, erg leuk. |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Nu nog goed weer er bij en het feest is bij voorbaat al geslaagd ? Kwestie van veel alcohol offeren aan de weergoden 🙂 |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |
|
RE: Port van Morellenwijn 2017 Kaasplankje Mad Millie? |
8 jaar geleden |
|
RE: Tomatenwijn Bij advocaat gebruik je in verhouding meer eieren dan dat je fruit gebruikt in likeuren. Ik denk dat daar het verschil in zit. |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Niet zozeer een nadeel maar voor iets met wat meer druk zou ik kiezen voor een Steinie flesje. Ik vind bier uit een plastic beker ook niets. Maar zoals eerder gezegd, het is en persoonlijke keuze. Wat... |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Nagisting zelfde temperatuur als hoofd gisting. Hergisting kamertemperatuur of iets hoger. Ik zou geen plastic Spa flesjes gebruiken maar dat is een persoonlijke overweging. |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Ach het houdt je van de straat 🙂 Wellicht dat ik wat van dit "brouwsel" mee kan nemen naar de BBQ (Viktor komt ook mee) kun je het proeven en beoordelen. Het begint wel lekker te ruiken nu in de man... |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter En ik heb eindelijk mijn Tilt-cloudmeldingen weer aan de praat gekregen..... 🙂 |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Ik begreep dat ze heel veel tijd en moeite hebben gestoken om het technisch allemaal voor elkaar te krijgen. Wat deze techneuten zijn vergeten is om alles goed te beschrijven in een gebruiksaanwijzing... |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Erik heb jij trouwens de glycol aangevuld ( pagina 6 van de gebruiksaanwijzing ) ik haal daar uit dat je nadat de fermenter vol is met koelvloeistof het reservoir weer aangevuld moet worden tot iets m... |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Hufters..... maar ze maken wel mooi speelgoed hahaha. Ik zou op zoek gaan naar een mooi pils recept. Wat denk je hiervan: |
8 jaar geleden |
|
RE: Tomatenwijn Waarom? dat hoeft bij limoncello toch ook niet. Het alcoholpercentage ligt een stuk hoger dan bij wijn. |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Zo draait hij op dit moment.... |
8 jaar geleden |
|
RE: Smaak verbeteren na het stoken Ik denk het wel maar wellicht dat daar meer vervuiling in zit en het filter eerder verzadigd is !? Wat ik altijd doe is tussen de eerste en tweede stook verdunnen en filteren. |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Port van Morellenwijn 2017 Mooi project Jan. Wiskunde is nooit mijn sterkste kant geweest dus daar kan ik je niet bij helpen. |
8 jaar geleden |