Forum antwoorden aangemaakt

RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Mooi dat het nog gelukt is! Ik snap ook niet dat ze dat er niet bij zetten. Zo snap ik ook niet dat er nergens duidelijk staat dat je op de onderste aansluiting de blauwe slang moet zetten en op de bo...

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden

Jan, de koppelingen zitten links en rechts dus met beide koppelingen omhoog gaat niet lukken. Ik denk dat je het beste er een maatbeker onder kunt houden en dan terug gieten in de chiller. Lummel, je ...

8 jaar geleden

Kut heb ik niet in huis, morgen even halen is er nog een alternatief. Maar ben blij dat Erik dit probleem ook heeft gehad Is er geen bouwmarkt bij je in de buurt? Ik heb tig rolletjes liggen hier, ...

8 jaar geleden

Ik ben alleen benieuwd wat er gebeurt als je de slangen los maakt. Toen ik nog met het pompje koelde liep het water netjes terug in de koelbox wanneer ik het pompje uitschakelde. Als ik beredeneer wat...

8 jaar geleden

Dat is precies de plaats die je goed vast moet draaien en.... teflon tape gebruiken. Ik dacht in het begin ook dat hij bij de koppeling van de slang lekte.

8 jaar geleden

Heb je teflon tape gebruikt? Bij mij lekte hij in het begin ook, ik was de teflon tape toen vergeten (er zaten bij mij ook geen ringetjes bij die er wel bij zouden moeten zitten). Ik heb er toen ook l...

8 jaar geleden
RE: Tomatenwijn

Daar wil ik mettertijd wel wat van proeven.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden

Hij gaat lekker Lummel. En netjes alle stappen volgen zoals voorgeschreven; eigen initiatief wordt in deze niet gewaardeerd 😉 Mijn Blonde Lager staat nu goed te borrelen. De Tilt kan ik niet meer vo...

8 jaar geleden

Een goede start! Succes.

8 jaar geleden
RE: Tomatenwijn

Je hebt inspiratie opgedaan in Zweden!? Wel Portgist gebruiken.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden

Klopt, dit is om dit moutpakket uit te proberen. Na dit pakket maak ik ook nog een pakket dat deels moutextract en deels granen bevat.

8 jaar geleden

De temperatuur blijft zeer constant en de chiller schiet zo nu en dan aan om de eigen temperatuur rond de min 5 graden te houden. De pomp heb ik nog niet horen lopen maar dat komt omdat de temperatuur...

8 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Ik dacht dat je daar geen geduld voor zou hebben hahaha. Daar komt zeker iets calvadosachtigs uit. Mijn whisky wat nu in het vat zit, zit er in augustus een jaar in. Ik heb 1 maal geproefd maar 62% is...

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden

Dank je Casper! Ik kijk al uit naar je whisky-avontuur. Veel stookplezier morgen 😉

8 jaar geleden

Toen ik net een biertje ging pakken sloeg de chiller net af en gaf hij -3,9 graden aan. De pomp stond al uit en ook het blauwe controlelampje op de chiller was uit. De temperatuur op de controle van d...

8 jaar geleden
Pagina 204 / 343