Forum antwoorden aangemaakt

RE: Tomatenwijn

Bieten sap kun je ook wijn van maken Nimrax ? Er kan nog wel een fles in vensterbank . ? Bieten daar kun je een hele lekkere port mee maken, gewoon een andere gist pakken.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Hahaha ja even met de benen omhoog en nog een lekker biertje van het huis zoeken in mijn "klimaatkast" die nu dienst doet als bierkoelkast. Op zolder is het nu nog rond de 27 graden en de conical fe...

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden

Body en fit denkt dat wij bodybuilders zijn 🙂 Wanneer we maar genoeg drinken dan builden we natuurlijk ook body maar dan op een andere plaats.

8 jaar geleden

Hij daalt echt goed. Ik ga op 20 graden vergisten en daar staat hij nu al op.

8 jaar geleden

Volgt als het zover is 😉 Nog even geduld.

8 jaar geleden

De temperatuur was 29,8 graden dus tijd om de chiller aan te gaan zetten. Dat koelt lekker snel.... Ik heb hem naar 25 graden laten koelen om het gist erbij te kunnen doen. Tussendoor even de chill...

8 jaar geleden

Wanneer de vloeibare moutextract lekker zachter is geworden kan deze zo de fermenter in. De zak goed uitspoelen om alle moutextract in de fermenter te krijgen. 3 liter kokend water erbij en het glu...

8 jaar geleden

700 gram glucose en 300 gram moutextractpoeder ga ik toevoegen ipv 1 kilo glucose. Op een Aussie forum las ik dat dat de smaak ten goede zou komen. Ik had eigenlijk meer moutextract in poedervorm will...

8 jaar geleden

Terwijl de StarSan zijn werk doet laat ik de zak vloeibare moutextract 15 minuten in heet water zacht worden.

8 jaar geleden

Nee iedere keer wanneer je het glycol-watermengsel ververst dan moet je dat doen.

8 jaar geleden

En dan gaan we nu verder met het "brouwen" van de Blonde Lager. We beginnen met het ontsmetten van de dual valve en de conical fermenter De sparge-water-ketel vullen we met water want we hebben str...

8 jaar geleden

Er zit maar 1 pomp in dus het "primen" hoeft ook maar 1 keer.

8 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Met houtsnippers of van het vat?

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: Smaak verbeteren na het stoken

De tweede keer zal het verschil minder merkbaar zijn dan bij de eerste filtratie want er is natuurlijk al veel uit gefilterd. Zou je voor dezelfde batch weer een nieuw filter pakken dan zal ook daar h...

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Bij 1 klant klappen de dopjes er af als hij staat te pompen, dit heeft hij zelf opgelost door ze door te verbinden met silliconenslang en werkt prima. Nu bedenk ik me, zou hij ze allemaal al geprimed ...

8 jaar geleden
Pagina 205 / 343