Forum antwoorden aangemaakt

RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Je bent zeker niet de enige. Zijn T500 was voor mij een "must have" en velen volgden en zullen nog volgen 🙂

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden

Wat wil een man nog meer 🙂 Ik ga het morgen live meelezen.

8 jaar geleden
RE: Tomatenwijn

(P.s. met artisjok , aubergine , wortelen , zoete aardappel , aardperen kan dit ook ! je kan het als wijn klaren en drinken maar ook distilleren . ) of...... het is nu de tijd van het jaar 🙂

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden

Die dopjes zouden er niet vanaf mogen schieten als je niet de corresponderende knoppen aan de voorkant inschakelt. De poort die je inschakelt gaat open, de andere moeten dicht blijven. Straks ga ik ve...

8 jaar geleden

Grappig, bij "Troubleshooting" staat dat wanneer je een low liquide level hebt dat de vloeistof niet door de fermenter gepompt wordt. Als oplossing wordt vermeld dat je meer glycol-mixture moet toevoe...

8 jaar geleden

Let er wel op bij het ontkoppelen van de siliconen slang dat je hem meteen dichtknijpt ander loopt er een hoop vloeistof over de vloer. En bij het uitschenken van de glycol, tankje op zijn kant houde...

8 jaar geleden

In de gebruiksaanwijzing staat poort 4 en in het filmpje ook dus ik als mak schaap doe dat dan maar 🙂

8 jaar geleden

Pomp 4 aangezet maar helaas er gaat geen water stromen door de siliconen slang..... Na twee minuten de pomp uitgezet en de 2 liter glycol erbij gedaan. Daarna de pomp 2 minuten laten draaien. Nu...

8 jaar geleden

Chiller aangezet... Nu is ook meteen duidelijk dat dit stuk speelgoed geen overbodige luxe is. De temperatuur is de temperatuur in de man-cave. Targettemperatuur ingesteld op 4 graden

8 jaar geleden

De chiller met de conical fermenter gekoppeld middels de M12 kabel. Dir moet op poort 4 maar waarom???? dat wordt nergens vermeld.

8 jaar geleden

De kapotte dakpannen waren redelijk snel gevonden en vervangen dus maar naar de man-cave. Pfff wat een temperatuur. Allereerst 4 liter water is de chiller gedaan.

8 jaar geleden

Kijk dat zijn mooie berichten! Gefeliciteerd met je mooie aanwinsten Lummel. Nu moet ik toch ook eerdaags mijn spulleboel bedrijfsklaar maken en even doorzetten om met dat blonde lager echt te beginne...

8 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Je moet de chiller toch 24 uur laten staan voordat je begint met vullen dus rek die borreltijd maar flink op 🙂

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Smartstill ervaringen en tips

Tannine (polyfenolen), die voornamelijk in de kafjes van het graan zit, heeft een bittere smaak maar heeft ook een conserverende werking. Bij bier is dit een prettige bijkomstigheid (ook hop bevat tan...

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Frambozen Schnapps van diepvries frambozen

Ik zou nu al voor jouw borrel gaan! Het is weer twee jaar geleden dat ik er geweest ben dus precies weet ik het ook niet meer of het 96% was waar ze de frambozen in lieten macereren. Wat ik nog wel ...

In forum Spirits

8 jaar geleden
Pagina 206 / 343