Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: droge bakkersgist proberen Zoiets bijvoorbeeld |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: droge bakkersgist proberen Wanneer je suiker wilt vergisten met bakkersgist heb je ook gistvoeding nodig. De verhouding hierbij ken ik niet maar dat weet iemand anders vast wel. |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: mijn alcohol is zo zoet Wanneer je niet spoelt en alles in je vergistingsvat gooit dan zal de gist niet alle suikers om kunnen zetten in alcohol omdat de gist niet overal bij kan (het wordt aha afgesloten). Met spoelen spoel... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: droge bakkersgist proberen Drie gram verse bakkersgist staat gelijk aan 1 gram droge bakkersgist. |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten Charred is gebrand. De binnenkant van het vat wordt met vuur gebrand. Kun je ook zelf doen |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten ik kan mij voorstellen dat de vaten versnipperd worden als ze oud en op zijn, dat hout zal niet tot in de eeuwigheid een smaak afgeven, wellicht dat het daarom tegenviel. Dat is precies wat ze doen; ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: 5 granenmix paardenvoer episode 2 Een mooie zachte borrel. Mijn whisky heb ik in een paar batches gemaakt. Alle batches een keer gestript en alles bij elkaar heel rustig in de Grainfather afgestookt. Prachtig resultaat. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: 5 granenmix paardenvoer episode 2 Dat zie je goed Jack, het is een keuze. Een lekkere borrel omdat je graag de zachte smaak van graan wilt of je gebruikt (veel) suiker waardoor je een hoger percentage kunt halen, eea scherper wordt en... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Zelf gebruik ik Tarn-X (koop ik als ik in de VS ben of laat ik iemand meenemen). |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Experiment geslaagd! Dat is ook een mooie manier om je suikervoorraad op te maken 😉 |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: T500 Haha dus dat was het! Leuk dat het geslaagd is en dat je de smaken terug proeft. Scherpte zal wel minder worden met wat rust. Ik lees straks je recept wel. |
9 jaar geleden |
|
RE: Hulp met eerste wash/stook bubbel per 6 seconden staat nog te gisten hoor, ik zou nog veel langer wachten. |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: T500 Ik ben benieuwd Egbert, je hebt me nu lang genoeg in spanning gehouden 🙂 |
9 jaar geleden |
|
RE: Hulp met eerste wash/stook Gaat helemaal goed komen. Rustig aan beginnen, misschien ga je ook nog bier maken en dan komt alles ook van pas. |
9 jaar geleden |
|
RE: Hulp met eerste wash/stook Een refractometer voor SG bepaling is erg praktisch wanneer je je start SG wilt weten. Ga je tijdens de vergisting metingen verrichten dan moet je ook rekening houden met onvergistte suikers en zodoen... |
9 jaar geleden |