Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Hulp met eerste wash/stook De alcoholmeter van stookwinkel heeft het bereik van alle drie de meters die je nu hebt besteld. De meesten (ik niet) laten nog al eens een alcoholmeter kapot vallen 😉 Maar juist de hydrometer is een ... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Hulp met eerste wash/stook En wat kun je daar mee meten? Het setje uit de eerste link van Dumo is perfect. |
9 jaar geleden |
|
RE: Hulp met eerste wash/stook Zit daar geen hydrometer bij? Wat zijn het dan voor dobbers? |
9 jaar geleden |
|
RE: Hulp met eerste wash/stook Wat voor een setje heb je dan besteld? |
9 jaar geleden |
|
RE: T500 Leuk dat je er tevreden over bent Egbert, ik had ook niet anders verwacht. Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar jouw experiment. |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: T500 Alcohol bederft niet dus je kunt er lang mee doen 😉 |
9 jaar geleden |
|
RE: Hulp met eerste wash/stook Nee SG (start)waardes variëren doorgaans. Even simpel gezegd water heeft een SG van 1.000 voeg je daar suiker aan toe dan wordt het hoger. En laat je het vergisten dan wordt het weer lager. Het versch... |
9 jaar geleden |
|
RE: vogelvoer, wodkagist en jeneverbessen Ik vroeg dat omdat peaty of peated op turf slaat. Peaty is niet hetzelfde als smokey 😉 |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Hulp met eerste wash/stook Suiker is makkelijk te vergisten. Ik weet niet hoeveel (aardappel)zetmeel er omgezet is in vergistbare suikers, heb je het start SG gemeten? |
9 jaar geleden |
|
RE: T500 Wat is precies je vraag Falco? |
9 jaar geleden |
|
RE: Hulp met eerste wash/stook Wanneer de gistfles/gistvat niet lekt zal het straks wel beginnen te bubbelen. Er moet eerst wat druk opgebouwd worden. Kwestie van geduld, je bent pas een uur verder. |
9 jaar geleden |
|
RE: Goede morgen; Turbocarbon en turboclear Wat heel belangrijk is is dat je eerst je wash ontgast. Stevig roeren zodat alle opgeloste CO2 eruit is. Wanneer e.e.a nog niet volledig is uitgegist heeft het gebruik van turbokclear ook niet echt ve... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: vogelvoer, wodkagist en jeneverbessen Als probeersel of experiment is het zeker leuk vandaar dat het leuk geweest was wanneer je het SG gemeten had. Een refractometer of hydrometer is haast een must 😉 Het meten met een vinometer geeft m.i... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: vogelvoer, wodkagist en jeneverbessen Mijn 2e batch stookwijn is klaar om te stoken, dus dat vanavond opgezet, waaraan ik het gerookte graan in een filterzak in de ketel gehangen heb. Wauw, komt me daar een peated alcohol vanaf! Had j... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: vogelvoer, wodkagist en jeneverbessen De gevormde alcohol is ook voornamelijk afkomstig van de suiker. Je had voordat je suiker had toegevoegd eigenlijk je SG moeten meten met een refractometer of hydrometer dan had je geweten hoeveel sui... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |