Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Nieuwe speeltjes! Ah dus toch, ik was er niet helemaal zeker van hoe ik die 🙂 moest interpreteren Jack. |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Hobby bierbrouwen Hoi Dumo, oxidatie kan op alle momenten gebeuren wanneer bier blootgesteld wordt aan de lucht (zuurstof) dus ook wanneer je je opgeloste suiker aan je bier toevoegt en gaat bottelen. Daarom moet je ... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Dat is een stukje van een langere slang die je weer gebruikt om je bier langs boven je keg of flesjes in te krijgen. Je kunt dus of onderlangs of bovenlangs eea vullen. |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Nee wat ik bedoel is dat wanneer je opgeloste suiker vlak voordat je gaat bottelen in je fermentor toevoegt dat je dan ook weer kans krijgt op oxidatie. De Grainfather Pressure Transfer zorgt ervoor d... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Jack het gebrek aan schuim heeft niet altijd te maken met de hoeveelheid opgeloste CO2 maar met een goede schuimstabiliteit en temperatuur. Mijn tripel en abdijbier hebben veel CO2 maar het schuim tre... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Je kunt de afgewogen suiker in de flesjes doen of carbonisatie klontjes gebruiken. Maar met een spuitje kan ook of je voegt de opgeloste suiker toe in de fermentor (hoewel je dan wellicht deels je do... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten Ik heb mijn eerste batch (Barrel 674) eerst met houtsnippers laten trekken en daarna ruim een jaar op een nieuw 5 liter vat gehad. Ik vind dat er geen overheersende houtsmaak aan zit maar juist een er... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Bij de Fermentasaurus kun je nog zien waar de gist zit omdat deze transparant is. Bij de Grainfather conical fermenter zie je dat niet meer maar wanneer je middels de dual valve regelmatig gist aftapt... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Speciaal voor jou Jack 🙂 |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Er is geen haast bij hoor Jan, ik heb momenteel niets in de cct. Eerst weer eens flesjes Christmas Ale, Tripel en Abdijbier leeg maken 😉 Wel weer een mooie uitbreiding! |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: T500 Ja |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Nog een filmpje. |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Het is hier weer veel te lang rustig geweest..... Jan weet jij al wanneer jij hem kunt hebben? |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Methyl alcohol test Brandspiritus bevat dan ook doorgaans 85% ethanol en 3% methanol. Maar ook ik zou het er niet op wagen, de vlam is vaak niet eens te zien. Rick Mears stond eens in een methanolbrand en niemand die de... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Houtsnippers en eikenvaten Je kunt ook een kleiner vat kopen bv 5 liter. Dat vul je met je gestookte whisky en als je hem goed vindt bottel je deze en vult hem met een nieuwe stook. Zo doe ik het ook. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |