Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: HEIKO Ik denk dat je een refluxkolom kolom nodig hebt. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Boiler dimensions H590 x W320 (add on 80mm for tap) Condenser without pipes - H650 x W160 x D60mmadd approx 100mm in hieght for pipes, width will vary but allow 500mm either side |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Hij past niet erg lekker dat klopt maar met beleid, moed en trouw lukt het toch wel om hem er goed in te krijgen. Zorg er in ieder geval voor dat je hem van het begin niet te strak in wilt stoppen zod... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Methyl alcohol test Zo simpel kan het zijn 😉 |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Zure whisky Met een pH-meter kun je de pH van alle vloeistoffen meten dus ook uitgegiste wijn en distillaat. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Zure whisky Ik denk ook aan een besmetting met wilde gist(en). Wanneer er veel zuur is gevormd zal dat met een alambiek ook (deels) meekomen vermoed ik. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten Precies, succes. |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: mijn alcohol is zo zoet Het spoelwater vang je inderdaad op want daar zitten de suikers in. Er blijft altijd water achter in je bostel/draf. Een beetje afhankelijk van de grootte van je pan kun je meer of minder mout gebruik... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten Ik weet niet welke gist je gebruikt en op welke temperatuur je eea laat vergisten maar het zou zomaar kunnen dat het 2 januari nog niet helemaal aan het gisten is. In ieder geval tot 2 januari je vat... |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Gisten Ja hoor prima! De hoofdvergisting is nu overgegaan in de navergisting. Lekker uit laten gisten, kan nog dagen duren. Vat dicht laten en alles op een natuurlijke manier laten klaren. |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: mijn alcohol is zo zoet Oh ja, en je spoelwater moet ook (ongeveer) dezelfde temperatuur hebben. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: mijn alcohol is zo zoet Met een moutmolen schroot je je mout. Zorg ervoor dat de opening tussen de walsen plusminus 1,2 mm zijn. Je kunt heel goed in een pan maischen en met een thermometer controleren of de temperatuur goe... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: mijn alcohol is zo zoet Gemalen dus niet geschroot? Zelf zou ik het geschrote mout een uur op ongeveer 65 graden maischen. Na het maischen zou ik het goed spoelen. Wanneer het aan het gisten is zou ik ook het deksel niet mee... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: mijn alcohol is zo zoet Precies, daar ben ik ook heel benieuwd naar. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: mijn alcohol is zo zoet Dus mag je/ik hieruit concluderen dat de suiker dus gewoon meekomt met het stoken!? Volgens mij was de vergisting dan ook nog niet klaar en/of je had heel veel onvergistbare suikers in je mash. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |