Forum antwoorden aangemaakt

RE: Smaak en hoeveelheid

Wanneer je een maatcilinder neemt van 100 ml dan kun je daar nog precies je dobber bij doen.

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Minimaal 10 liter.

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Hallo Mick, bier verstoken en whisky stoken kan met dezelfde ketel. Je kunt zelfs bier en whisky brouwen en stoken in een en dezelfde ketel/apparaat namelijk de Grainfather. Wil je neutrale alcohol ...

In forum Stel je even voor...

9 jaar geleden

Wanneer je tussendoor meet, kun je of een parrot gebruiken of een refractometer (tot 80% ABV) of steeds een maatcilinder van 100ml vullen en met de dobber meten. Je moet niet de tijd als leidraad neme...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Uitkomst suiker vergisting

Wanneer je van sg 1.125 naar 1.020 gaat, heb je (en dan reken ik ruim) zo'n 14,28% alcohol. Zelf reken ik altijd met de factor 0,13125 en dan kom ik uit op 13,78% alcohol. Er zit dus nog redelijk wat ...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

In neem aan dat je met een alambiek stookt. Naarmate de tijd vordert zal het alcoholpercentage steeds minder worden. Meet je het alcoholpercentage van je stookwijn vooraf? Meet je gedurende het stoke...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: T500

Zoals op de foto kun je er "pure" alcohol mee stoken.

9 jaar geleden
RE: lokale antwerpse brouwer

Voor mij is de datum ook leidend.

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden

Daar kun je zeker mee experimenteren. Een grotere ketel is niet per definitie beter. Een T500 met helm en condenser biedt je wel meer mogelijkheden.

9 jaar geleden

Met een T500 en de uitbreiding koperen helm en condenser kun je alle kanten op.

9 jaar geleden

Wat bedoel je precies met een "lange hals", een reflux kolom? En wat bedoel je met pakket met vuurtje en toebehoren?

9 jaar geleden

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst Egbert! Daar ga je geen spijt van krijgen. Ben benieuwd naar je recept.

9 jaar geleden
RE: Botanical Gin Basket

correcte gin bestaat niet, smaken verschillen, net als gin's. Zat over te vinden... of: 20g Juniper10g Coriander2.0g Angelica root2.0g Liquorice root2.0g Grains of paradise2.0g Cubeb berries2.0g Cra...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Vlokken in m'n drank?!

Het kan een aantal oorzaken hebben. Je alcoholpercentage kan te laag zijn zodat sommige stoffen niet meer oplosbaar zijn. Door de kou kunnen deze stoffen ook moeilijker oplosbaar zijn. Wat gebeurt er ...

In forum Recepten

9 jaar geleden
RE: Vlokken in m'n drank?!

Zijn die vlokjes er pas later in gekomen dus na toevoeging van druivenconcentraat en aroma's (welke aroma's)? Hoe hoog is het ABV?

In forum Recepten

9 jaar geleden
Pagina 234 / 343