Forum antwoorden aangemaakt

RE: koolstoffilter drinkt alcohol

Het zijn keuzes. Ik filter het door kool en dan stook ik hem opnieuw in de T500 zodat ik weer 92-94% ABV heb.

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Wanneer de alcohol sterker is blijft het meeste wat je kwijt wil liever aan de alcohol hangen.

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Alcohol verdunnen (40-50% ABV) anders heeft een koolfilter geen zin.

In forum Stookforum

9 jaar geleden

In de link betreft het een filter van een andere leverancier maar het principe is hetzelfde. Luister goed naar de tips als activeren met water, alcohol verdunnen naar 40 tot 50% en op tijd je kool ver...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Still Spirits Whisky

Kijk dat verduidelijkt de zaak Eric. Deze gist is speciaal bedoeld om op de traditionelere manier whisky te maken dus met mout (deze maischen is niet per se noodzakelijk omdat hier amyloglucosidase ...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Ik denk dat hij twee dingen door elkaar haalt en een suikerwash met whiskygist wil maken. Whiskygist gebruik je voor mout of moutextract en whisky van een suikerwash wordt anders gemaakt. Eerst "schon...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Denk het ook ja maar het is Jan en mij niet duidelijk welke StillSpirits whisky je bedoelt. Met essence?

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Eerste stook achter de rug.

Daar had ik niet eens bij stilgestaan, de voorloop scheiden. Waarschijnlijk omdat het ook maar 200 ml is. Ik zou het bij mijn suikerwash gooien en opnieuw distilleren.

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Wat je kunt doen is eea (verdunnen en) weer opnieuw stoken, zo krijg je een steeds zuiverder product. Wanneer je met een alambiek stookt haal je wel iedere keer wat smaak mee maar steeds verdunnen en ...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

De alcohol van 94% is nagenoeg pure alcohol terwijl de alcohol uit jouw ketel ook nog behoorlijk wat bestanddelen en dus smaak van die wijn mee over heeft gehaald. Dus dat is al een verklaring voor he...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: temperatuur birdwatcher wash

Je kunt ook wat mindere smaakjes eruit krijgen door een of meerdere keren de alcohol te verdunnen en opnieuw te stoken. En een keer door een actief koolfilter helpt ook vaak. Niet te snel weggooien.

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Terminologie, Stookwiki Topic

Goede oplossing, zo vinden we hem snel terug.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Terminologie

Jawel maar het zoekt niet zo makkelijk.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Kersen...... Alweer

En wij maar werken...... Leuk hoor zo'n dagje in de cave en een mooi resultaat als bonus 🙂

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Terminologie

Het wordt tijd om (hier) een stook wiki te maken.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
Pagina 272 / 343