Forum antwoorden aangemaakt

RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Dat idee had ik ook maar geen idee hoe dat gaat, ik zou het eerst eens proberen met een minder kostbare wash 🙂 Het is ook geen feest om iedere keer die zadels terug te doen, je houd er ook steeds w...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Aan je stookwijn zal het niet liggen, die is oké. Je temperatuur staat ook goed. Die anti schuim distillers conditioner breekt enkel de oppervlakte spanning dus daar ligt het ook niet aan. Maar le...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden

Zolang je geen helm hebt kun je dan niet de zadels uit de kolom halen om een pot still te "imiteren". Die kolom kun je ook op de Grainfather zetten en zo het vermogen regelen.

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Dat dacht ik ook ja dat hij er al zou moeten zijn maar het is ineens erg stip geworden. We horen het wel.

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Is er al iets meer bekend over het verschijnen van de Gin-basket voor de T500 Jan?

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Gist en "Te" warm weer

Esters kunnen ook in een suikerswash ontstaan.

In forum Gist vragen

9 jaar geleden
RE: Gist en "Te" warm weer

Bij hogere temperaturen vormt gist meer esters. Dus je krijgt meer "bijsmaakjes". Je moet/kan dan idd meer weggooien maar de kans is dat je toch een (groot) deel mee overhaalt.

In forum Gist vragen

9 jaar geleden
RE: Whisky volgens stookTV

Dan vrees ik dat je daar je probleem moet zoeken. Je mist enzymen die het zetmeel omzetten in (vergistbare) suikers.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen

Geen slecht resultaat toch! Succes met de volgend mash.

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Dan heb je toch best nog wat verloren. Maar als je daar vrede mee hebt is het prima. Een schrootmolen is zeker een optie of misschien wel een aanrader. Ze worden regelmatig tweede hands aangeboden. Vo...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Zit er in die gist ook Amylo-glucosidase? Roeren is niet echt nodig.

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Jan we gaan het zien, ben blij dat ik hem gekocht heb. Die subtiele sluikreclame van Jan (foto kersensap met Grainfatherbehang) daar kan niemand tegen op.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Een besmetting zal niet zo vaak voorkomen maar juist bij temperaturen van rond de 40 graden in de kans op besmetting groot. Een avondje koelen met een stop erop zal de kans zeker verkleinen. Wanneer j...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Welke gist heb je gebruikt want het lijkt erop dat je heel weinig alcohol in je mash had. Of je bent heel vroeg gestookt met stoken.

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Je laat inderdaad het deksel er af omdat je gist wilt vangen. Het ziet er vaak ook uit alsof het aan het beschimmelen is maar dat hoort er bij. Er zijn hele groepen hobby brouwers die dit doen en dan ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
Pagina 281 / 343