Forum antwoorden aangemaakt

RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen

Jan ik val van mijn stoel; je gebruikt nog geen Grainfather en geen T500? Zeker ook geen spargewater heater! Een infectie loop je ook niet erg makkelijk op maar wilde gisten zweven overal door de lu...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Whisky volgens stookTV

Hoeveel % alcohol bevatte je mash?

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Ik ben de laatste die kritiek zal geven Jan ๐Ÿ˜‰ Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden dus dit zal ook zeker werken. Maar dat de betere whisky's dit zouden doen wist ik niet en ik heb het ook in ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

De bostel neemt behoorlijk wat vocht op inderdaad dus ook alcohol. Wanneer je dat niet mee kunt stoken heb je veel verlies. Wat is het voordeel van de bostel mee vergisten? Met het spoelen, spoel ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Nu maar hopen dat er vaak iets nieuws in de vorm van speeltjes komt, dan houden we dit topic hoog ๐Ÿ˜‰

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Whisky / Vodka maken van 5-granenmix paardenvoer

Klopt zitten in de StillSpirits wodka gist. Hij hoeft die niet toe te voegen alleen zal het zetmeel van het graan niet omgezet worden in suiker en kan dus ook niet vergisten. Enkel de toegevoegde suik...

In forum Recepten

9 jaar geleden

Dit kun je inderdaad ook schroten, maischen (verwarmen op 65 graden gedurende een periode), spoelen en vergisten. Maar omdat het geen mout is zul je toch nog enzymen bij moeten voegen.

In forum Recepten

9 jaar geleden

Het voordeel van de aparte enzymen is dat je juist niet hoeft te koken. Wanneer je de Whisky distillers yeast van StillSpirits neemt bv dan zitten die enzymen er al in. Schroten zou wel wat meer rende...

In forum Recepten

9 jaar geleden

Ik zou er toch wat enzymen aan wagen, dan heb je nog meer vergistbare suikers. En juist deze suikers geven een mooie zachte smaak. De toegevoegde suiker zal een scherpere smaak opleveren.

In forum Recepten

9 jaar geleden

Ik denk als je maรฏst, je ook nog minstens een kiloke gescrote of gemalen mout moet toevoegen voor de enzymen, of heb ik het verkeerd. grts Wanneer je maischt moet je dat ook met mout doen anders ge...

In forum Recepten

9 jaar geleden

Wanneer je geen enzymen gebruikt of niet maischt vergist je enkel de toegevoegde suiker.

In forum Recepten

9 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Ik kan helaas niet veel meer horen, mijn speakers zijn ook niet helemaal top meer. Ook jouw schuld Lummel?

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: 3 x distelleren

Dank je quirijn , dat is een duidelijke uitleg. Ik ben een Ierse whiskey liefhebber en de Ierse whiskey's worden bijna allemaal 3 keer gedistilleerd , en voor de Ierse whiskey gebruiken ze mout wat ni...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Daarom dacht ik wellicht dat de alcohol terug zou gaan stromen maar ik vond dat ook niet erg logisch. Maar wat ik nu begrijp is dat je reflux instort of zie ik dat ook verkeerd?

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Gewoon verstoring van het proces dan dus ervoor zorgen dat de alcohol lekker kan druppelen ๐Ÿ˜‰

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
Pagina 282 / 343