Forum antwoorden aangemaakt

RE: Eenvoudig Gin recept

Ik heb hetzelfde idee als jij Jan, niet de kwantiteit maar de kwaliteit. Ik heb eens een slechte batch alcohol gehad en die heb ik ook drie keer gestookt en toen was hij perfect. Bier en whisky maak i...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Niet echt denk ik. Wanneer je bier brouwt is het belangrijker/interessanter om dit te meten. Wanneer je je suiker toevoegt gaat je pH al flink naar beneden. Stel dat je vergisting niet lekker verloopt...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Meet je de pH ook nog wanneer de vergisting start?

In forum Spirits

9 jaar geleden

Is pH 8 niet bedoeld als in start pH van het water? Overigens is het twee keer overhalen een kwalitatieve boost. Maar ik denk dat enkel de fijnproevers dat ervaren.

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Rum van melasse stoken

Jan jij als kok weet toch ook dat je creme brulee met rietsuiker moet afbranden en niet met bietsuiker.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Houtsnippers en eikenvaten

Hoe groot is je vat?

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Suiker wash opnieuw gebruiken

Dit was een link naar een dure variant, volgens mij heb je ze ook voor onder de 2 Euro. (maar het ging om het idee)

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Suiker wash opnieuw gebruiken

Ik denk deze Hugo

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Dat verduidelijkt het. Wanneer er teveel houtsmaak aan komt dan wil ik hem wel opdrinken 😉

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Je kunt toch ook je rum iedere dag in de gaten houden, is dat niet makkelijker?

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Chris, dat is een mogelijkheid maar dan heb je dus neutrale alcohol met houtsmaak en Lummel vindt houtsmaak niet zo lekker.

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Over smaak valt niet te twisten 😉 Ik houd juist van veel houtsmaak ook in wijn. Zo staat mijn whisky nu bijna een jaar op een nieuw vat en hij is nu erg lekker. Maar wat ga je met die pure alcohol do...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Speciaal voor jou Jack....... ? Hier nog een link naar een review van de conical fermenter:

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Ik zou precies hetzelfde doen als John. Het is zonde om die mooie houtsmaken aan neutrale alcohol te geven, wat moet je dan met die alcohol? Proeven tot je hem lekker vindt en dan op fles.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Hier zouden ze ringen van kunnen knippen ter vervanging van de rubberen afsluitringen van weckpotten. Rubber en (sterke) alcohol is niet zo'n goede combinatie maar silicone wel.

In forum Grainfather

9 jaar geleden
Pagina 289 / 343