Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Zo ziet hij er bij ook uit, iets meer schuim (bij mij). Salute! |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Dan hoef ik er nog maar twee bij te kopen hahaha. |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Hele grote beugelflessen? |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Krijg net een bericht van Grainfather, morgen komt de uitslag van de verloting van de conical fermenter. Misschien heb ik er wel een gewonnen. |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Dat dun laagje heb je altijd want dat is de dode gist die de laatste suiker heeft omgezet in alcohol en CO2 en dat blijft bij mij ook mooi op de bodem liggen. |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Beugelflessen zijn inderdaad sterker. 10 Gram per liter, is niet overdreven veel maar wel meer dan wat ik heb gebruikt. Hopelijk is al je suiker vergist anders doet het dat alsnog op fles. |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Ik heb er net weer 1 in de vriezer gelegd want alles uit de koelkast was weer op. @C2H5OH, was je cider al wel helemaal uitgegist en hoeveel suiker heb je toegevoegd. Pas op dat het over een tijdje ... |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Erik, we zijn weer even verder en het is nu weer echt cider weer! Hoe staat het met je koolzuur? Merk je al verbetering? Bij mij inmiddels een harde klap bij het openen van de beugelsluiting, nog mee... |
9 jaar geleden |
|
RE: Molasses wash klaren Klopt, de gistcellen breken open wanneer je gaat stoken en dat veroorzaakt een vieze bijsmaak. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Ik denk de Pure Yeast van StillSpirits met glucose Niels. |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Mash klaar?? Ik denk dat een druppel al te veel verdunt. Het is slechts een capillair vat in een vinometer. Of een exact gelijke hoeveelheid 1:1 verdunnen en het resultaat met 2 vermenigvuldigen. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Mash klaar?? Goed kijken, dat is de enige oplossing |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: 3 beginnersvragen over m'n ketel Ik denk het wel maar dat kan Jan beter beantwoorden. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: 3 beginnersvragen over m'n ketel Op vraag 1 kan ik je geen antwoord geven want dar heb ik geen ervaring mee. De kolom is inderdaad bedoeld voor de raschigringen en/of de smaakmakers. Je kunt er een fijnmaziger zeefje overheen doen of... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Citroenen kopen Ik heb ze daar ook een paar keer besteld maar werd ook niet vrolijk van de bestelling. Limoncello werd ook meer groen dan geel (qua smaak maakt dat niet uit). Later heb ik biologische Amalfi citroenen... |
In forum Likeuren |
9 jaar geleden |