Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Ik draai de kraan ook niet helemaal open, dat scheelt ook veel druk denk ik. De kraan draai ik zover open dat er ongeveer een hoeveelheid uit stroomt die gelijk is aan wat bij koeling uit de uitloop k... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Tilt hydrometer Welkom dij de Tilt-club Daan 😉 |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Hoe je het beste een alcoholgeurtje achteraf kunt voorkomen? Tandenpoetsen of een pepermuntje eten? |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Je kunt de koelwatertemperatuur verhogen, dan gaat het wat sneller maar laat hem niet te hoog oplopen. Ik snap niet dat sommigen het moeilijk vinden om de temperatuur met de naaldventiel te regelen. H... |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken De Google sheet gebruik ik ook maar via de iPhone en dat is dus niet een om de 15 minuten meting als ik weg ben. Toch ook maar eens een tablet aanschaffen. Die kleine fluctuaties in jouw diagram zijn ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Wat een prachtig diagram! Heb jij nu constant meeting via een tablet? En wat geeft hij nu aan bij alcohol percentage? |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe ketel en turbogist=solutiegeur Foezels komen als laatste....... 😉 |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Het zijn mooie indicaties van wat je na de stook zou kunnen overhouden en daar gaat het om toch. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Het vervelende is dat je te maken hebt met restsuikers dus wordt het moeilijker precies uit te rekenen hoeveel alcohol je hebt in je stookwijn/wijn/bier/cider. De formule die ik gebruik geeft ook geen... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe ketel en turbogist=solutiegeur De vloeibare kool moet zijn werk kunnen doen dus moet er een geruime tijd in blijven. Als er geen gistactivteit meer is zakt de kool naar beneden en is de vloeistof niet veel in beweging. Het ergste ... |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe ketel en turbogist=solutiegeur Zodra hij beter wordt zou ik dat bewaren, de rest zou ik weggooien (of de ramen lappen). Wanneer je tijd hebt dan kun je vloeibare kool toevoegen en daarna klaren. Schoon werken 😉 |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Je zeg "de tabel" welke tabel is dat? |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak En het is nog rustgevend ook 🙂 |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
9 jaar geleden |
|
RE: Stook Avondturen Ray Mijn eerste batch was ook een drama en na veel wassen heb ik maar een beetje overgehouden. |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Bij mij zou 1.120 start en 1.018 eind een percentage van 13,5 zijn. Start SG - eind SG x 1,325 = percentage |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |