Forum antwoorden aangemaakt

RE: Stook Avondturen Ray

En daarna over actieve kool filteren of..... hoe jammer ook, als verloren beschouwen.

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden

Ik zou dat niet meer doen. Wassen, dus verdunnen stoken, verdunnen stoken....

9 jaar geleden
RE: Rum van melasse stoken

Wanneer de gist een alcoholtolerantie van 11% heeft is 15% wel heel veel. Welke formule hanteren jullie om dit te berekenen?

In forum Stooktips

9 jaar geleden

We zijn allemaal amateurs toch 😉 Volgens mijn berekening (n.a.v. je SG) zit je pas rond de 4% alcohol! Als al je suikers vergist zijn dan zou je nu op zo'n 1.000 zitten en heb je 12,6% alcohol. Iede...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Als vloeibare kool aan je distillaat wil toevoegen, hoe krijg je dat er dan weer uit? Je kunt beter wanneer je alles gesticht hebt e.e.a verdunnen en dan opnieuw stoken en wellicht een derde keer. Dus...

9 jaar geleden
RE: Nieuwe ketel en turbogist=solutiegeur

Ik zou er nu geen vloeibare kool meer bij doen want dan moet je ook nog eens gaan klaren. Blijft de lijmgeur na die halve liter nog? Ongewenste bijproducten ruik je helaas zelden in je stookwijn.

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden

Wanneer je gist 13% aan kan dan heeft suiker toevoegen geen zin lijkt mij. Maar hij zal wel wat meer aankunnen. Wanneer je leest dat anderen een veel lager SG halen kan het zijn dat je metingen niet g...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Tot hoeveel procent alcohol kan de gist aan?

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Tijdens het vergisten kan er ook ethylacetaat ontstaan maar die komt enkel met de voorloop mee. Wanneer je niet steriel werkt of wanneer je de temperatuur ongecontroleerd laat verlopen vergroot je de ...

9 jaar geleden

Je wilt de vloeibare kool alsnog in je stookwijn doen? Of wil je het aan je distillaat toevoegen?

9 jaar geleden

Die lijmgeur is ethylacetaat. Ligt niet specifiek aan je ketel. Het zou kunnen dat er azijnzuur in je ketel zat, slecht nagespoeld?

9 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Je hebt groot gelijk, al die haast is nergens goed voor. Een kwalitatief goed eindresultaat is veel belangrijker. Wel leuk he zo'n Tilt om e.e.a. mee te volgen!?

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Ik zat na twee dagen op de helft (Mangrove Jack Cider gist) maar jij gebruikt een andere gist toch Rob?

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden

Ik snap even niet welke volgorde je aan wil houden. Stookwijn kun je wel een langere tijd laten staan wanneer je het deksel erop laat zitten en er een CO2-deken over ligt. Vloeibare kool doe je mete...

9 jaar geleden
RE: Vraag over eindproduct

Je moet meestal wat voorloop weggooien omdat daar wat lage alcoholen en aceton-achtige stoffen in kunnen zitten en dat ruikt en smaakt niet prettig. Maar dat is afhankelijk van welke gist je hebt geb...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
Pagina 297 / 343