Forum antwoorden aangemaakt

RE: Roeren?

Rust en geduld leveren betere resultaten 😉

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

De set is compleet met alle toeters en bellen toch? Ook glycol?

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Welke gist voor welk resultaat ?

De Pure Yeast van Still Spirits staat bekend als de meest zuivere op de markt, maar geeft een iets lager percentage. Deze heeft 5 sterren. Gaat tot 15% 21 Liter water en 7 kilo suiker. De Classic 8 ...

In forum Gist vragen

9 jaar geleden

Ik ga er ernstig over nadenken. Tot wanneer geldt de introductieaanbieding? (vakantiegeld van UWV was niet zoveel hahaha)

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Kamertemperatuur wordt meestal aangehouden. Wanneer je toegevoegde suiker (voor de CO2) nog niet vergist is dan krijg je een afwijking in je meetresultaat. Als je al bubbels hebt moet je die eerst lat...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden
RE: abrikozenpitten

Ans, de abrikoos en amandel zijn familie van elkaar. De amandel krijgt alleen niet zoveel vruchtvlees. De pitten (steenvrucht) lijken erg op elkaar en wanneer je die harde pitten - met een notenkraker...

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden

Wanneer je de Lidl/Solevita appelsap hebt gebruikt, die heeft een start SG van 1.052. Laat je die helemaal uitgisten dan kom je op net geen 7% alcohol uit. Bij mij was de smaak ook behoorlijk droog (1...

9 jaar geleden

Ik heb geduld Jan 😉

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: rietsuiker melasse behoefte

Verplaatsen hoeft niet echt een probleem te zijn zolang je ervoor zorgt dat er geen (of zo min mogelijk) zuurstof bij komt. Waar je wel op moet letten is de temperatuur in de schuur. Bij mij kan het e...

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden

Dan heb je een behoorlijk alcoholpercentage gehaald. Hoe heb je het gemeten?

9 jaar geleden

Hoi Jan, dat zijn scherpe prijzen. Weet jij ook iets van afmetingen? Ik denk dat de koeler nogal groot is als ik het zo op de filmpjes zie.

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Heb je suiker toegevoegd voor de vergisting of enkel sap? En als je suiker hebt toegevoegd, hoeveel?

9 jaar geleden
RE: T500 vraagjes

Het maken van actieve koolfilters is meermalen besproken maar ik durf niet te zeggen in welke topics precies. Het staat me bij dat er zelfs foto's bij staan hoe eea gemaakt werd.

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Stook Avondturen Ray

Bij mij lekt hij ook enkel wanneer ik iets meer water toevoeg, dat is voornamelijk aan het einde van het stoken. Ik pak een stukje keukenfolie en doe dat losjes om de probe en laat hem in het daarvoor...

9 jaar geleden
RE: Stook Avondturen Ray

Goed om te horen Jan. Ik prop ze er altijd allemaal in (steeds aankloppen dan passen ze er in) maar mijn water lekt ook regelmatig langs de thermometer. Allen begrijp ik niet hoe de zadels invloed kun...

9 jaar geleden
Pagina 301 / 343