Forum antwoorden aangemaakt

RE: T500 vraagjes

Over de Alcotec kan ik je niets vertellen. Een filter met actieve kool gebruik je inderdaad om je alcohol te zuiveren van onwenselijke luchtjes en smaakjes. Er zijn veel verschillende mogelijkheden ...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Welke gist voor welk resultaat ?

Over de meters gesproken, ik wil graag een refractometer aanschaffen, welke raden jullie aan ?, en welke meter is nog meer handig om te hebben naast mij alcohol dobber ? Tip: Wanneer je met een refra...

In forum Gist vragen

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

De prijs vind ik ook (te) hoog maar de meerwaarde t.o.v. wat ik nu heb zie ik toch wel.

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

De Grainfather conical fermenter sets worden al in prijs verlaagd!

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: Gin stoken ( verse of gedroogde kruiden )

Zaad ook kneuzen en niet malen.

In forum Recepten

9 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Goeie tip Jan, met de volgende bestelling laat ik het meekomen. Zelf sleutelen aan een goede basis is wat ik altijd graag doe, ook met koken. Bierbrouwen en koken hebben ook veel raakvlakken. Vroege...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden

Breda is heel dicht bij de deur, ik hoef hem maar open te doen 😉 En je bent welkom hoor ik heb nog behoorlijk wat lekkere eigen gebrouwen tripels. Binnenkort nog een batch whisky mash brouwen en dez...

9 jaar geleden

Gelukkig was ik er nu zelf precies op tijd bij met mijn zelfmaak projectje 🙂 Ik ben dus iets te laat.... maar er zullen toch wel meer warme dagen komen of was dit de zomer van 2017 al? Gelukkig heb i...

9 jaar geleden

Die ziet er fantastisch uit! Laat hem smaken. Ik ben benieuwd wat 7,5 gram glucose voor CO2 gaat doen bij mij. Voor het klaren zal jij wel eerst goed ontgast hebben. Ik heb hem sterk gekoeld en tijd...

9 jaar geleden

Ik had 8,3% en dat merkte ik wel na een flink glas. Ik heb aan 21 liter appelsap 1 kilo glucose toegevoegd. Proost voor zometeen 🙂 Ben benieuwd hoe bij jou de bubbels zijn omdat je eerder zei dat he...

9 jaar geleden

Zo vandaag de cider gebotteld. Ik heb 150 gram suiker opgelost in 20 liter dus zo'n 7,5 per liter. Er was een glas koude cider over (had de cider tot 4 graden gekoeld). Weliswaar nog zonder bubbels ma...

9 jaar geleden
RE: Welke gist voor welk resultaat ?

Wanneer er nog restsuikers zijn, is het resultaat van de vino-meter niet betrouwbaar meer.

In forum Gist vragen

9 jaar geleden
RE: cuberdon likeur

Glycerine advies is 5 ml per liter.

In forum Likeuren

9 jaar geleden
RE: Klimaatkast maken.

Ik heb eea gewoon op het rooster, wel een beetje ondersteuning zodat het niet doorzakt. Ventilator heb ik niet omdat het kastje zo klein is dat hij snel op temperatuur is.

9 jaar geleden
RE: Klimaatkast maken.

Dagelijks bijvullen... ik heb een waterslot waar ik al drie fermentaties achter elkaar geen water heb hoeven bijvullen. Lekt het niet weg? Zo ja dan moet je uitkijken met die warmte lampen zo onder he...

9 jaar geleden
Pagina 302 / 343