Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Ik had het filmpje ook al ontdekt. Leuk dat er al veel apps zijn voor onze hobby 🙂 En er zullen er nog vele volgen. |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Dat is een beetje het manke van Wikipedia, het is niet gecontroleerd. We zullen het niet exact weten. Wilde gisten komen haast overal voor, niet enkel bij overrijp of rottend fruit. In dat geval zijn ... |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak De gisting waarbij de suikers worden omgezet in alcohol en koolzuurgas, gebeurt door gisten. Gisten zijn eencellige organismen. Gisten komen overal voor en dus ook in boomgaarden, op de schil van frui... |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Rob, de temperatuur in de beschrijving gaat denk ik uit van wilde gisten en niet van Mangrove Jack Cider gist of enige andere gist uit een zakje. De commerciele gisten hebben zo hun eigen behandelwijz... |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Ik laat hem nog even uitzakken op lage temperatuur en dan ga ik hem pas bottelen. Met dit weer geniet ik voorlopig van een eigen gebrouwen tripel. Ik ben niet zo bang voor chemie, ben er zelfs blij ... |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? @Munckerik, dus de vloeibare kool is alleen aan te raden bij het stoken van pure alcohol, dat klinkt ook logisch. maar zodra je iets gaat stoken waar smaak aan zit dan is de juiste gist dus heel belan... |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Hoi Ketel 2, zelfde naam zelfde plaats 😉 Welkom! |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Ik heb het zeer naar mijn zijn Chris alleen jammer dat ik dat weekend geen tijd heb. Wanneer ik 65 ben mag ik zeker nog twee jaar en 3 maanden, voorlopig...... wie weet plakken ze er weer een aantal j... |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Dat was ook mijn idee Rob om hierbij geen klaringsmiddel te gebruiken. |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Kijk dat is een mooie voorraad voor de zomer! Had je eea ook met een klaringsmiddel behandeld of niet? Ben benieuwd naar de CO2 ontwikkeling, houd ons op de hoogte. Ik heb vandaag de cider van de gi... |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Ik had het graag geproefd Chris maar dat weekend moet ik helaas werken 🙁 |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Vloeibare kool moet je enkel in combinatie met turbogist gebruiken. Dit om een zo neutraal mogelijke alcohol te maken. |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Kopergroen T500 Whisky distilleerderijen hebben ooit ook geëxperimenteerd met RVS ketels maar daar zijn ze snel van teruggekomen omdat de zwavelconcentraties in het eindproduct te hoog werden. H2S is een van de bijpr... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Jan, heb jij recent nog getest op bubbels? Ik twijfel of ik eea wel wil klaren want door de suiker toevoeging voor CO2 vorming krijg je toch al bezinksel in je flesje. |
9 jaar geleden |
|
RE: Kopergroen T500 Ketchup blijft makkelijker zitten op een klein plekje anders moet je het geheel onderdompelen, dat is het verschil. Ik vind het vreemd dat zo'n plekje in een dag verschijnt. Een natuurlijke patina doe... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |