Forum antwoorden aangemaakt

RE: mijn alcohol ruikt naar spiritus

Uiteraard is poedervorm is voor ons beter geschikt omdat we zelf de concentratie kunnen bepalen. In vloeibare vorm zit je vast aan bv 15% en dat kun je enkel nog verdunnen. Vroeger kocht ik het in vlo...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Kopergroen T500

Ik vind het ook een raar groen plekje, groener dan je van koper groen zou verwachten. Je kunt er tomatenketchup op smeren en dat een kwartier tot een half uur er op laten zitten en dan afspoelen. Als ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Kopergroen T500

Dat is erg vreemd. Koper wordt eerst donker bruin en zwart en daarna pas groen. Dat groene plekje, glom dat eerder?

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Vloeibaar citroenzuur is gewoon te koop hoor Rob.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Welke gist voor welk resultaat ?

Vloeibare kool die je in stookwinkel.nl kunt kopen is goed. 1 Verpakking is goed voor 25 liter. Kool zorg voor een goed eindproduct, het wordt er zeker niet slechter van. Er zijn zoveel verschillen...

In forum Gist vragen

9 jaar geleden
RE: Welke gist voor welk resultaat ?

Hoe zuiverder je suiker(s) hoe zuiverder je eindproduct. Glucose is zuiverder dan kristalsuiker. Turbo gist zet inderdaad alles om maar het eind product van kristalsuiker zal anders zij dan dat van gl...

In forum Gist vragen

9 jaar geleden
RE: Klimaatkast maken.

Creatieve oplossing vwb het waterslot.

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden

Jan, mijn eerste suikerwash stook met de T500 leverde ook een slecht resultaat op.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Kolom ruikt naar anijs

Dirk, als de reuk niet weg gaat met schoonmaakmiddel en daarna azijn, ben je dan bang dat er wel smaak wordt afgegeven aan je alcohol die je daarna stookt?

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Wash na 30 uur ineens stil

Bij mij dus (Mangrove Cider) na 4 dagen klaar wel 1 kilootje glucose toegevoegd aan 21 liter appelsap. 100% vergist! Kwam heel langzaam op gang. Maar ik was eigenlijk benieuwd naar de gist van Gerdy...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Welke gist heb je gebruikt?

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Alle gisten vergisten anders. Mijn Barrel 674 heeft 9 dagen staan gisten en mijn appelsap is nu na 4 dagen klaar van 1.064 naar 1.000. Dus zelfs dezelfde gisten vergisten onder andere omstandigheden w...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Dat is de gist waar ik ook slechte resultaten mee kreeg. Ik gebruik ook altijd actieve kool maar bij die 8KG gist bleef die vieze smaak en geur gewoon aanwezig. Nu gebruik ik vloeibare kool tijdens he...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Dat blauwe lijkt mij te komen van het koper. Welke turbogist? Ik heb ook altijd slechte resultaten gehad met de 8KG Extreme turbogist. Een vies luchtje zit eraan vind ik en ik heb alles weggegooid (no...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: T500 vraag. Stoken zonder actievekool/klaringsmiddel?

Ik zou je willen adviseren om eens met een andere gistsoort te experimenteren, misschien lukt het je dan wel. De meesten borduren door op de ketel, maar volgens mij begint alles met het maken van een ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
Pagina 304 / 343